فضای اینترنت پر شده از پکیج‌های ثروتمند شدن در یک‌شب و روش‌های میلیاردر شدن در خانه و از این قبیل تبلیغاتی که احتمالاً هر کدام از ما با چند نمونه از آن‌ها برخورد کرده‌ایم. شاید هم بسته به نوع تبلیغ در دام آن‌ها افتاده و چند نمونه از این نسخه‌های بی‌دروپیکر را دیده باشیم.
فضای اینترنت پر شده از پکیج‌های ثروتمند شدن در یک‌شب و روش‌های میلیاردر شدن در خانه و از این قبیل تبلیغاتی که احتمالاً هر کدام از ما با چند نمونه از آن‌ها برخورد کرده‌ایم. شاید هم بسته به نوع تبلیغ در دام آن‌ها افتاده و چند نمونه از این نسخه‌های بی‌دروپیکر را دیده باشیم.
کد خبر: ۱۲۷۹۳۵۳

بهترین روش های پولدار شدن در ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه سرمایه ،در این مقاله قصد داریم دو راه ثروتمند شدن در ایران را با هم بررسی نموده و مزایا و معایب هر یک را نیز مرور کنیم. البته هیچ‌کدام از این دو، راه یک‌شبه پولدار شدن نیستند، اما نمونه‌های عینی زیادی در ایران وجود دارد که در همین سال‌های نزدیک با پیمودن این راه‌ها به ثروت‌های قابل‌توجهی دست‌یافته‌اند.

راه شماره ۱: خدمت به مردم با ارائه‌ یک محصول و خدمات خوب

ارائه‌ یک محصول خوب و یا یک خدمت ویژه اگر با برنامه‌ریزی و با تکنولوژی‌های روز انجام پذیرد، روشی بسیار عالی برای ثروت‌اندوزی است. اما چه محصولی و چه خدمتی است که می‌تواند چنین ثروتی برای ما رقم بزند؟ برای قدم گذاشتن در راه پولدار شدن در ایران باید به ریسک‌ها و شرایط آن آشنا باشیم. خدمت کردن به مردم با ارائه یک خدمت عالی و یا معرفی یک محصول کاربردی، امکان رسیدن به درآمدهای بالا را برای ما فراهم می‌آورد. ایده‌های زیادی برای این روش از پولدار شدن وجود دارد. به یاد داشته باشید که برای قدم گذاشتن در این راه حتماً نیاز به یک ایده خارق‌العاده نخواهید داشت. برای مثال ارائه‌ خدمت‌های قدیمی مبتنی بر نرم‌افزارها و پلتفرم‌های موبایلی و اینترنتی می‌تواند یکی از ساده‌ترین اما قدرتمندترین روش‌ها برای رسیدن به درآمدهای بالا باشد.

مزایای این روش

ارائه یک خدمت خوب و یا محصول خوب به کاربران امروز که به آن کارآفرینی نیز اطلاق می‌شود، مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • رئیس خودتان خواهید بود.
  • زمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • آزادی انتخاب روش‌های مختلف
  • به دنبال آرزوهای خود خواهید بود.
  • فراهم بودن شرایط برای درآمدهای بالا

معایب این روش

  • وابستگی میزان درآمد در ابتدای کار به زمان
  • ریسک شکست خوردن کسب‌وکار
  • ریسک‌های محیطی حاکم برای فضای منطقه اعم از ریسک‌های سیاسی، بحران‌های اقتصادی و سایر حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی
  • عدم ثابت بودن درآمد و شاید کم بودن آن در شروع کسب‌وکار
  • نیاز به سرمایه‌ متناسب برای شروع

مثال های ایرانی ثروتمند شدن با خدمت به مردم

  • آقای غلامعلی سلیمانی با تولید لبنیات با کیفیت در برند موفق کاله
  • مهندس نعمت الله بابایی مدیرعامل شرکت سه نان با تولید نان در کیفیت و بسته بندی متفاوت
  • کاظم قلم‌چی با ارائه خدمات در کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)
  • بهروز فروتن با تولید محصولات با کیفیت در برند بهروز
  • سلطان حسین فتاحی با تولید محصولات در قالب برند امرسان

این فقط پنج نمونه از هزاران افرادی است که در ایران با خدمت به مردم ثروتمند شده اند. سعی کنیم با عشق و علاقه به مردم خدمت کنیم، کالا و خدماتی که دوست داشته باشند به آن‌ها ارائه دهیم و زندگیشان را بهتر کنیم، مردم هم در ازای خدمتی که به آن‌ها می کنیم به ما پاداش می دهند پاداشی مثل عزت، احترام، حس خوب و ثروت. هر چه ما خدمت بهتری به مردم ارائه دهیم این پاداش‌ها بزرگتر خواهند شد.

راه شماره ۲: سرمایه گذاری در بازارهای مالی

دومین روش پولدار شدن در ایران که در این مقاله قصد داریم درباره‌ آن صحبت کنیم، سرمایه‌گذاری و بازی با پول است. کتاب‌ها و مقاله‌های فراوانی در این زمینه به نگارش در آمده است که هر روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اما آیا همه‌ این صحبت‌ها مسیر درست را نشان می‌دهند؟ تعریف سرمایه‌گذاری کمی با آن چیزی که در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است متفاوت می‌باشد. بسیاری از کاربران در ذهن خود افراد سرمایه‌گذار را کسانی می‌پندارند که یک‌شبه درآمدهای میلیاردی برای خود کسب می‌کنند و از همان ابتدا هم سرمایه‌ بسیار زیادی را به این بازار وارد کرده‌اند. اما این یک دروغ بزرگ است. سرمایه‌گذاری جدای از کسب درآمدهای های بالا و راهی برای پولدار شدن، یک علم است. مانند هر علم دیگری برای استفاده از مزیت‌های آن باید آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشت و با منطق و تکنیک‌های درست در این راه قدم برداشت. در غیر این صورت تبدیل به فردی خواهید شد که خود را یک شکست خورده می‌داند.

مزایای این روش

  • امکان رشد سرمایه‌های موجود با نرخ بسیار بالا؛
  • عدم وابسته بودن درآمدها به زمان و تایم کاری؛
  • امکان اجرایی شدن از هر گوشه‌ای بدون نیاز به حضور در مکانی خاص؛
  • نقدشوندگی بالا؛
  • امکان کنترل ریسک‌ها با روش‌های اصولی.

معایب این روش

  • خطر از دست رفتن سرمایه در صورت عدم استفاده از تکنیک‌های کنترل ریسک؛
  • نیاز به آموزش‌های لازم؛
  • نیاز به سرمایه‌های بالا (البته نه برای همه‌ روش‌های آن).

کدام روش بهتر است؟

اینکه کدام روش بهتر است، وابستگی شدیدی به روحیهی افراد دارد. اما اگر بخواهیم بهتر بودن را در فاکتورهایی مانند رشد سریعتر و کسب درآمد بالاتر تعریف کنیم، تحت شرایطی استفاده از هر دو این روش‌ها می‌تواند منجر به تحولات بزرگی در زندگی افراد شود. نمونه‌هایی از کسب درآمد از طریق ارائه‌ یک محصول و یا خدمت جدید سراغ داریم که اکنون ثروتمند‌ترین افراد جامعه هستند و افراد شکست‌خورده در هر دو روش نیز به‌وفور در جامعه یافت می‌شوند. اما با همه‌ این اوصاف با فرض اینکه فرد با ورود به هر کدام از این دو روش پولدار شدن مسیر منطقی و اصولی آن را طی کند و با آموزش‌های لازم پا به این راه‌ها بگذارد، روش سرمایه‌گذاری نتایج بهتری را رقم خواهد زد. البته اگر بخواهیم به شرایط عمومی جامعه برگردیم و رفتار اکثریت افراد را در هنگام ورود به این بازارها بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که عموم افراد بدون توجه به تذکرات و راهنمایی‌های افراد باتجربه وارد بازار می‌شوند و درصد بالایی از آن‌ها شکست می‌خورند.

کدام روش سریع تر است؟

قبل از اینکه درباره‌ سرعت این دو روش در کسب درآمد و پولدار شدن صحبت کنیم، باید متذکر شویم که هیچ‌کدام از آن‌ها راهی برای یک‌شبه پولدار شدن نیستند. اگر به سرمایه‌گذاری به‌عنوان راهی برای ثروت‌های زیادی می‌اندیشید، از همین اکنون می‌توانید سرمایه‌ خود را بربادرفته بدانید. بااین‌وجود روش‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت‌تر می‌توانند ثروت‌های بیشتری برای افراد رقم بزنند. حتی کسانی که وارد کسب‌وکارهای تولیدی و ارائه‌ خدمات می‌شوند، در آینده از مازاد سرمایه‌های خود در روش‌های سرمایه‌گذاری بهره می‌برند.

اگر می خواهید از روش خدمت به مردم و ارائه محصول پولدار شوید، چگونه باید این کار را انجام دهید؟

در قدم اول بایستی بازار جامعه خود را تجزیه‌وتحلیل کنید. محصولی که نیاز اصلی جامعه بوده و یا خدمتی که کمبود آن در بین مردم احساس می‌شود را شناسایی و سپس زیرساخت‌های لازم برای شروع این کسب‌وکار را آماده نمایید. مراحل زیر کلیت رسیدن از یک کسب‌وکار تولیدی به ثروت است که باید فارغ از همه‌ هیجان‌های موجود در بازار، به صورت اصولی انجام پذیرد.

  • یادگیری و تقویت مهارت‌های لازم؛
  • فراهم آوردن امکانات اولیه مانند دستگاه‌ها یا سایت‌های اینترنتی؛
  • شبکه‌سازی و جمع‌کردن یک تیم عالی؛
  • برنامه‌ریزی و تحلیل بازار و رقبا؛
  • سنجیدن شرایط بحرانی مختلف؛
  • فراهم نمودن مواد اولیه؛
  • اقدام به برندسازی و معرفی محصول و خدمت.

اگر تصمیم دارید از روش‌های سرمایه‌گذاری پولدار شوید، چگونه باید این کار را انجام دهید؟

سرمایه‌ بیشتر برای شروع، ریسک بیشتری هم به دنبال دارد. اگر بی‌مهابا و فقط به دلیل هیجان‌های مقطعی موجود در این بازارها و بدون طرح و نقشه‌ اولیه بخواهید سرمایه‌های چندین سال تلاش خود را وارد این بازارها نمایید و خود را بی نیاز از آموزش‌های لازم بدانید، شکست خواهید خورد. سرمایه‌گذاری هم مانند هر کسب‌وکار دیگری برای ثروتمند کردن سرمایه‌گذار باید با اصول آن انجام پذیرد.

۱- در قدم اول روش‌های سرمایه‌گذاری را بشناسید

شما می توانید با سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری در مسکن، سرمایه گذاری در طلا و سکه، سرمایه گذاری در خودرو و … که هر یک دارای شرایط خاص خود هستند و نیازهای اولیه‌ مخصوص به خود را می‌طلبند. ابتدا باید با این بازارها آشنا شوید و نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام نمایید.

۲- آموزش ببینید

لازمه‌ هر موفقیتی استفاده از آموزش‌ها و تجارب افراد کارکشته در مسیر است. انتخاب یک آموزشگاه با کیفیت نیز یک چالش بزرگ برای آشنایی با تکنیک‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف می‌تواند باشد. سعی کنید سراغ کسانی بروید که صرفاً یک آموزش‌دهنده‌ مطلق نبوده و خود نیز به صورت عملی در بازارهای مختلف مشغول سرمایه‌گذاری هستند.

۳- با سرمایه کم و متناسب شروع کنید

واردکردن سرمایه‌ زیاد در همان شروع کار ریسک بالایی را به شما تحمیل خواهد کرد. برخی از افراد که به دنبال رؤیاپردازی خود دوست دارند یک‌شبه راه صدساله را بپیمایند، با این ایدئولوژی وارد بازار سرمایه می‌شوند.

۴- از یک مربی در کنار خود استفاده کنیم

هرچند آموزش‌های لازم برای ورود به بازار سرمایه می‌تواند شما را به اسلحه‌های کاملا دفاعی و تهاجمی مسلح سازد، اما همیشه یک مربی عاملی قدرتمند برای راحت‌تر کردن مسیر ثروت‌اندوزی در روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری است.

۵- صبور باشید

بازارهای سرمایه و روش‌های سرمایه‌گذاری با افراد عجول اصلاً میانه‌ خوبی ندارند. اگر واقعیت بازارهای سرمایه را بدانید، در این بازارها همیشه افرادی در حال ضرر کردن و برخی هم در حال سود کردن هستند. عجول‌ها همیشه در دسته‌ اول قرار خواهند داشت.

۶- استراتژی و برنامه‌ خود را داشته باشید

اینکه چقدر باید پول وارد کنید، کی بخرید و کی بفروشید نکاتی است که شما باید همراه با یک استراتژی مدون در ذهن خود داشته باشید و همیشه به آن پایبند بمانید.

چه چیزهایی بر موفقیت ما در پولدار شدن مؤثر است؟

مهم‌تر از هر عامل بیرونی دیگری در درجه‌ اول این خود ما و طرز تفکر ما است که اصلی‌ترین نقش را در پولدار شدن ما ایفا می‌کند. اگر پای صحبت افراد پولدار و سرمایه‌دار بنشینید، متوجه تفاوت‌های آشکار طرز تفکر آن‌ها با سایرین خواهید شد. در ذهن این افراد برخلاف تصور اکثریت همه‌چیز پول نیست. پول تنها ابزاری برای رسیدن به موفقیت است. این دانش و قدرت خود فرد است که می‌تواند از وی یک سرمایه‌گذار موفق بسازد. واقعیت این است که کسی که با سرمایه‌ ۱ میلیون تومانی راهی برای موفقیت پیدا نکند، با سرمایه‌های میلیاردی هم مسیر شکست را خواهد پیمود. در زیر برخی از عواملی که بر موفقیت ما در روند پولدار شدن موثر است، ذکر می‌شود:

۱- رؤیاها

همه‌ ما رؤیاهایی داریم. احتمالاً بزرگ‌ترین مانع برای دست‌یابی به بسیاری از رویاهای ما پول است. استفاده از روش‌های پولدار شدن می‌توان راهی برای جامعه عمل پوشاندن به این روی‌ها باشد. اما هرچند رؤیا داشتن و رؤیاپردازی به‌عنوان یک عامل عالی برای ایجاد انگیزه‌های درونی در افراد لازم است، اما عمل کردن و دست‌به‌کار شدن است که می‌تواند رویاهای ما را به حقیقت تبدیل نماید. آن‌هایی که ۱۰ سال پیش به‌جای عمل دست از رؤیاپردازی برنداشتند و تنها در رویاهای خود زندگی کرده‌اند امروز هم در همان مکان قبلی خود دست‌وپا می‌زنند.

۲- تلاش کردن

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فناوری‌های فوق مدرن، تلاش در زندگی امروز رنگ دیگری به خود گرفته است. استفاده از ترفندهای قدیمی و سنتی برای پول درآوردن در عصر جدید ما را به چیزهایی که در ذهن داریم نخواهد رساند. اما هنوز هم برای یادگیری، برای ریسک کردن و قرار گرفتن در راه‌های درست قوی‌ترین اسلحه تلاش و پشتکار است. راز موفقیت ثروتمندان امروز دانستن رمز و رازهای شگفت‌انگیز نیست. آن‌ها با تلاش خود موانع را از پیش رو برمی‌دارند.

۳- یادگیری دائم

اگر به دنبال یکی از بزرگ‌ترین رازهای موفقیت در پولدار شدن هستید، آموزش را به صورت دائم باید در اولویت کارهای خود قرار دهید. بزرگ‌ترین سرمایه‌دارها هنوز هم پس از سال‌ها تجربه درصدی از منابع درآمدی خود را برای یادگیری صرف می‌نمایند. همیشه روش‌های به روزی وجود دارد که شما از آن‌ها خبر ندارید و دانستنشان می‌تواند مسیر راحت‌تری پیش روی شما قرار دهد.

۴- دوستی با چالش ها

به‌جای فرار از چالش‌ها و پشت گوش انداختن موانع پیش رو، باید آن‌ها را تبدیل به یک فرصت نمایید و با آن‌ها دوست باشید. چالش پذیری یکی از راه‌های موفقیت در بازار است. شنا کردن در یک اقیانوس بزرگ برای بسیاری از ما یک چالش بزرگ و غیرقابل‌عبور است. اما در اطراف ما بسیاری هستند که با آغوش باز از این امر استقبال می‌نمایند. آشنایی با نحوه‌ برخورد با چالش‌ها راهی است که از آن می‌توان برای تبدیل کردن چالش‌هل به یک فرصت عالی استفاده کرد.

این مطلب را حتما بخوانید:  چگونه پول را چند برابر کنیم؟ ۱۴ روش چند برابر کردن پول

۵- برنامه ریزی و مصرف بهینه از زمان

اگر بخواهید برای هر واحد زمانی که در روز صرف می‌کنید، به همان میزان درآمد داشته باشید، در پایان هر ماه تنها خرجی خود را به دست خواهید آورد. بروز یک مشکل کوچک فیزیکی هم تبدیل به بحرانی بزرگ در زندگی شما خواهد شد. داشتن یک برنامه‌ زمانی و جدول زمانبندی لازمه‌ موفقیت در هر کاری است. حتی برنامه‌های روزانه نیز برای بهینه‌سازی نیاز به مدیریت زمان دارند.

۶- شناسایی فرصت ها و نیازها

از گذشته‌های دور تا اکنون شناسایی فرصت‌ها و نیازها در بین افراد اندیشمند تبدیل به ثروت‌های بسیار بزرگ شده است. برای ثروتمند شدن نیازی به افتتاح یک شرکت تولیدکننده‌ موبایل نخواهید داشت. تنها کافی است نیازهای روز جامعه‌ خود را شناسایی کنید و در مسیر تحققشان قدم بردارید.

۷- زندگی به سبک پولدارها

زندگی به سبک پولدارها حقیقتی است که متأسفانه در بین افراد جامعه به‌غلط جاافتاده است. بسیاری از مردم با شنیدن این جمله که برای تبدیل شدن به یک فرد پولدار باید مانند آن‌ها زندگی کنید، دائماً در حال خرج کردن درآمدهای خود و ریخت‌وپاش‌های بزرگ هستند. اما واقعیت زندگی پولدارها این نیست و این تنها بخش ظاهری زندگی آن‌ها است. افراد پولدار قسمت اعظمی از درآمدهای خود را دوباره در تکنیک‌های سرمایه‌گذاری قرار داده و به دنبال کسب درآمدهای بیشتر هستند. برای زندگی به سبک پولدارها باید مانند آن‌ها بیندیشید نه اینکه مانند آن‌ها خرج کنید.

۸- یادگیری تفکر سیستمی

داشتن یک تفکر سیستمی نه‌فقط برای پولدار شدن و کسب ثروت حتی برای زندگی شخصی نیز لازم و ضروری است. داشتن یک تفکر سیستمی باعث می‌شود تا در هر زمانی از زندگی برای هر چالشی آماده باشید. هر مانعی که پیش روی سیستم شما ایجاد شود به‌زودی در آن حل شده و در آن محو خواهد شد.

۹- افزایش مهارت ارتباطی، قدرت مذاکره و کاریزما

داشتن هر مهارتی در دنیای امروز یک عامل برای افزایش درصد موفقیت در زندگی است. مهارت‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی، مذاکره و فروش و داشتن یک شخصیت کاریزماتیک هم در اولویت کنش‌های ما قرار دارند. با تقویت این خصیصه‌ها می‌توانیم زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان رقم بزنیم.

۱۰- پس انداز کردن

برای سرمایه‌گذاری اول باید پس‌انداز کردن را یاد بگیریم. پس‌انداز هنوز هم لازمه‌ اصلی زندگی بشر است. بدون پس انداز همه‌ درهای پیش رو بسته می‌شود و شما تنها در همان چهاردیواری همیشگی خود باقی خواهید ماند. اما معنی پس‌انداز در دنیای حاضر کمی پیشرفته‌تر از مفهوم آن در سال‌های دور زندگی بشر شده است.

۱۱- یادگیری تخصص های کمیاب

به دنبال تخصص‌هایی باشید که نیاز زیادی برای آن‌ها احساس می‌شود اما کمبودهای زیادی هم در آن‌ها وجود دارد. یادگیری این شغل‌ها و تخصص‌ها می‌تواند برای سال‌های پیش‌رو شما را تبدیل به ماشین پول‌سازی کند.

۱۲- شبکه سازی

امروزه حرفه‌های بسیار کوچک و خانگی هم برای رسیدن به موفقیت به دنبال شبکه‌سازی هستند. با استفاده از شبکه‌سازی شما می‌توانید با یک تفکر جمعی با مشکلات روبرو شوید و مسیرهای ناشناخته را نیز با کمک تجربه‌ سایر اعضای شبکه به‌راحتی پشت سر بگذارید.

۱۳- اهمیت دادن به سلامت خود

عقل سالم در بدن سالم است. کسانی که به‌سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند و سبک زندگی درستی ندارند، به موفقیت‌های بزرگ نمی‌رسند. برای اثبات این ادعا تنها کافی است زندگی گذشته و سبک زندگی فعلی افراد ثروتمند و موفق را مطالعه کنید.

۱۴- عادت به شکست

عادت به شکست به‌منزله‌ این نیست که شما همیشه یک فرد شکست‌خورده هستید. بزرگ‌ترین موفقیت‌ها و ثروت‌ها، در ادامه‌ شکست‌هایی ایجاد می‌شوند که بسیاری افراد از این نقطه باز گشته‌اند و روی مسیر خود پافشاری نکرده‌اند. کسانی که در ذهن خود با شکست روبرو شده باشند می‌دانند که هر شکستی در راه رسیدن به موفقیت یک نشانه است.

۱۵- پذیرش تقصیرات خود

مسئولیت‌پذیری و پذیرش تمام ریسک‌ها و اتفاقات پیش رو هم لازمه‌ تبدیل شدن به فردی موفق و ثروتمند است. بسیاری از افراد بعد از اولین شکست، هر جنبنده‌ای را مقصر می‌پندارند و از موانع غیرقابل‌عبور صحبت می‌کنند. زمانی که شما اشتباهات خود را نپذیرید، هرگز نمی‌توانید برای رفع آن‌ها اقدام کنید.

۱۶- شناخت خطاها

قدم اول در مسیر اصلاح خطاهای گذشته، شناخت آن‌ها است. برای اینکه از خطاهای گذشته درس بگیرید و دوباره آن‌ها را تکرار نکنید، بایستی از قبل به شناخت کاملی از این خطاها برسید.

۱۷- یادگیری “نه” گفتن

برخورد با مسائل پیش رو بدون هیچ تعصب فکری افکار شما را متمرکز و آرامش ذهنی شما را افزایش خواهد داد. برای تقویت روحیه‌ خود یاد بگیرید که نه گفتن هم جزئی از زندگی است. یک نه به‌موقع می‌تواند شما را از هزاران دردسر نجات دهد.

۱۸- تا آخر عمر کارمند نمانید، به فکر راه اندازی شغل شخصی خود باشید

اگر سال گذشته و سال قبل‌تر از آن و سال‌های قبل‌تر یک کارمند ساده‌ دولتی و غیردولتی بوده‌اید و هنوز هم در همین راه قدم برمی‌دارید، به زندگی افراد در اطراف خود نگاه کنید. شما هرچه زودتر باید فکری برای داشتن یک شغل حتی در کنار کار کارمندی باشید؛ روش کسب درآمدی که به زمان وابسته نباشد.

جمع بندی

پولدار شدن و پولدار ماندن قبل از اینکه تکنیک و روش باشند، تفکر هستند. کسانی که با تفکر ثروت و اندیشه‌های بزرگ رشد کرده‌اند، بدترین شرایط مالی را نیز پست سر گذاشته‌ و به موفقیت رسیده‌اند. به دست آوردن اطلاعات و تغییر تفکرهای پوسیده و قدیمی شروعی عالی برای کسانی است که به دنبال ثروت‌اندوزی می‌باشند. “تغییر”، تبدیل به اصل اساسی زندگی بشر شده و کسانی که با این پدیده مقابله نمایند، به‌زودی شکست خواهند خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها