آش انار اغلب در شب های یلدا استفاده میشود

طرز تهیه آش انار

آش انار مخصوص شب یلدا یکی از غذاهاییه که اگه تا به حال نخورده باشین هم با اومدن اسمش می تونین تصور کنین که چقدر خوشمزه و لذیذه. دستور پخت آش انار یه کم متفاوت و البته خیلی آسونه.
کد خبر: ۱۲۷۹۳۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ،همه می دونید که شب یلدا طولانی ترین شب ساله. چیزی که میتونه دورهمی یه شب طولانی رو گرم و دلنشین تر کنه خوراکی های مخصوص شب یلداست که همه مون کلی عاشقشون هستیم. از میوه های جذاب گرفته تا دسرهای خوشمزه و انواع غذاهای سنتی ایرانی.

طرز تهیه آش انار

مواد لازم آش انار

برنج 1 پیمانه
سبزی آش( تره.جعفری.گشنیز.نعناع ) 1 کیلو
لپه 1/2 پیمانه
انار دانه شده 2 کیلو
پیاز سرخ شده 4 قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده 500 گرم
گلپر 2 قاشق غذاخوری
روغن 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار خانگی راحت و آسان به همراه آموزش تصویری

 

طرز تهیه آش انار

  1. ابتدا لپه را به همراه پیاز سرخ و تفت داده شده، 5 پیمانه آب و کمی نمک و فلفل درون قابلمه بریزید و بگذارید تا لپه کمی بپزد. سپس برنج شسته شده را داخل لپه هایی که کمی پخته شده بریزید و اجازه دهید برنج کاملا پخته شود.
  2.  گوشت چرخ کرده را با 2 پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و با دست به شکل کوفته قلقلی شکل دهید. گوشت قلقلی ها را درون کمی روغن سرخ کرده و سپس آن ها را داخل آش بریزید.

  3. سبزی مخصوص آش را پاک کرده، خوب بشویید و سپس خرد کنید. سبزی آش خرد شده را به مایه آش اضافه نمایید و اجازه دهید آهسته بجوشد تا آش خوب جا بیافتد. (بایستی برنج آش کاملا بپزد و لعاب بیندازد).

  4. در اواخر پخت دانه های انار را داخل آش بریزید و در انتها گلپر را نیز اضافه کنید. آش انار مخصوص شب یلدا شما آماده می باشد. آش را درون ظرف مناسب سرو کرده و روی آن را با دانه های انار تزئین کنید. 

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها