یکی از اجزای جدایی ناپذیر زیبایی دکوراسیون داخلی به شمار می آید که نقش مهمی در نورپردازی و جلوه کردن هر چه بیشتر اثاثیه منزل و محل کار دارد. ولی در زندگی شهری و ماشینی کنونی هم  غبار ودوده و آلودگی می تواند خیلی زود جلوه و زیبایی این روشنایی ها را بگیرد وما هم وقت و هزینه زیادی برای تمیز کاری این وسایل نداریم
یکی از اجزای جدایی ناپذیر زیبایی دکوراسیون داخلی به شمار می آید که نقش مهمی در نورپردازی و جلوه کردن هر چه بیشتر اثاثیه منزل و محل کار دارد. ولی در زندگی شهری و ماشینی کنونی هم غبار ودوده و آلودگی می تواند خیلی زود جلوه و زیبایی این روشنایی ها را بگیرد وما هم وقت و هزینه زیادی برای تمیز کاری این وسایل نداریم
کد خبر: ۱۲۷۹۱۹۸

1-قطع کردن برق

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوسترسازان ،قبل از شروع به تمیز نمودن لوستر، ابتدا برق را قطع نموده و همه لامپ ها را جدا کنید و سپس با یک دستمال تمیز همه گرد و خاک ها را تمیز کنید.

 

2-تمیز کردن لوسترهای کریستالی بدون جدا کردن کریستال ها

 در مورد لوسترهای کریستالی اگر بتوانید گوی های کریستالی را از لوستر جدا کنید که چه بهترولی اگر نتوانستید برای تمیز کردن لوستر های خانه بدون آنکه اثری از پرز و لکه باقی بماند از این روش استفاده نمایید:

زیر محل قرار گیری لوستر روی کف زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث میشود در صورت افتادن کریستال ها، روی سطح نرمی بیفتد و نشکند همچنین گرد و خاک و آب تمیز کاری روی فرش شما نریزد.

ابتدا یک پارچه بزرگ در قسمت لوستر روی زمین بیندازید تا قطرات آبی را که از لوسترخواهد ریخت، جذب کند. سپس یک لیوان را با یک قسمت الکل و سه قسمت آب پر کنید. لیوان را بالا برده زیر هریک از آویزها بگیرید به طوری که قطعات بلوری لوستر در مایع داخل لیوان غوطه ور شوند.با این روش قطعات بلورین بدون آن که اثری از لکه های آب یا پرز پارچه بر روی آنها باقی بماند، خشک خواهند شد. قسمت هایی که تمیزکردن آن ها به این طریق ممکن نیست، دستکش به دست کرده و انگشتان خود را با مایع داخلی لیوان خیس کنید و سپس قسمت های مورد نظر را تمیز نمایید.

 

3-شستن با آب ولرم و سرکه

اگر توانستید گوی ها را از لوستر جدا کنید کارتان تمیز تر و بهتر صورت می گیرد ولی به خاطر داشته باشید حتما قبل از جدا کردن گوی ها از لوستر خود عکس بگیرید تا بعد از تمیز کاری گوی ها و کریستال ها را اشتباها نصب نکنید. گوی های کریستال را باید با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشویید و اگر تمیز نشدند، مخلوطی از یک سوم سرکه و دوسوم آب تهیه کنید و با کمک برس شستشو دهید و سپس بلافاصله آن را خشک کنید. اگر کریستال ها شفافیت اولیه خود را از دست داده اند، از سرکه سفید استفاده کنید برای این کار مقداری سرکه سفید به آب ولرم آبکشی اضافه نمایید.

 

4-خیساندن در آب داغ و شوینده ملایم

اگر کریستال ها هنوز تمییز نشده بودند برای یک شبانه روز کریستال ها را در آب داغ و سرکه بگذارید بماند و سپس آب کثیف را از ظرف خارج کنید و کریستال ها را با دستمال پنبه ای خشک و تمیز کنید. در صورتیکه کریستال ها واقعا کدر شده اند، مقداری مایع شوینده چند منظوره به دستمال پنبه ای بزنید و کریستال های لوستر را یکی یکی تمیز کرده و  سپس با آب ولرم آبکشی و آنها را خشک کنید.

 

5- استفاده از خمیر دندان

برای از بین بردن خط و خش و یا پریدگی کوچکی ایجاد شده است روی گوی ها  می توانید از خمیر دندان استفاده کنید.

 

6-تمیز کردن لوستر برنزی با لیمو ترش

برای تمیز کردن لوستر های برنزی می توانید مسواکی را در آب لیموترش تازه فرو کنید و با دقت و حوصله به همه جای ظرف مخصوصاً فرورفتگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید بعد ظرف را آب کشیده و خشک کنید.

 

7-استفاده از الکل

برای لکه ‌زدایی از لوسترهای برنزی نیز می توانید یک قاشق سوپ‌خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک نمایید.

نکته مهم پایانی این است که برای تمیز کردن وسایل کریستالی مانند دیوار کوب ها و یا لوستر از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شوینده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها