کیک ماکارونی و پنیری یک نوع فست فود است

طرز تهیه کیک ماکارونی و پنیر

در اینجا از ۱ پیمانه پنیر چدار، ۱ پیمانه پنیر پارمزان و ۱ پیمانه پنیر گودا استفاده شده، البته شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از ترکیب پنیر دلخواهتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای بیکن از گوشت چرخکرده هم استفاده کنید. کیک ماکارونی و پنیر به شدت سیرکننده و پر کالری است ولی می‌توانید هر چند وقت یک بار آن را برای تنوع تهیه کنید یا در یک مناسبت خاص تقدیم عزیزانتان کنید.
کد خبر: ۱۲۷۹۰۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،کیک ماکارونی و پنیر ایده جالبی است که می‌توان آن را شکل دیگری از مک اند چیز دانستاین بار ماکارونی و پنیر با مقداری کالباس بیکن و پیاز سرخ شده مخلوط می‌شوند و در قالب فلزی به شکل کیک پخته می‌شوندچیزی که بیشتر از همه طعم کیک ماکارونی و پنیر را تعیین می‌کند نوع پنیر است.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

 

طرز تهیه کیک ماکارونی و پنیر

مواد لازم کیک ماکارونی

پنیر رنده شده 3 پیمانه
ماکارونی فرمی 500 گرم
کالباس بیکین دودی 300 گرم
پیاز 1/2 پیمانه
خامه 2 پیمانه
آرد 1/3 پیمانه
کره 1 پیمانه
تخم مرغ 5 عدد
نمک و فلفل به مقدار کافی

 

بیشتر بخوانید: 

طرز تهیه کیک هل و گلاب

طرز تهیه رب انار

 

طرز تهیه کیک ماکارونی

  1. ابتدا ماکارونی را بپزیدقابلمه‌ای پر از آب را با قدری نمک و روغن بجوشانید و ماکارونی فرمی را طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی بپزید.
  2. پنیر را داخل کاسه بزرگی رنده کنیدتابه‌ای را روی گاز بگذارید تا داغ شودهمین طور که تابه داغ می‌شود کمی کره داخل آن بریزیدوقتی کره ذوب شد کالباس‌ بیکن و پیاز خرد شده را داخل تابه بچینید (کالباس را هم خرد کنید). بیکن و پیاز را حدود ۱۵ دقیقه تفت بدهید تا پیاز نرم و طلایی رنگ شوددر این مرحله فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
  3. حال باید سس پنیر را تهیه کنیدقالب کره را داخل شیرجوشی قرار دهید و بگذارید روی حرارت ملایم ذوب شودآرد را به تدریج روی کره ذوب شده الک کنیدسپس خامه را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنیدبه تدریج پنیر رنده شده را اضافه کنید و همزمان با دست دیگرتان هم بزنیدوقتی همه پنیر اضافه شد سس آماده استسس پنیر را روی ماکارونی پخته و آبکش شده بریزید، فقط ۱/۲ پیمانه از سس را نگه دارید و بگذارید داخل شیرجوش باقی بماند (بعداً به عنوان روکش کیک استفاده می‌شود).
  4. حال پیاز و بیکن سرخ شده را به ماکارونی اضافه کنیدقدری هم نمک و فلفل بپاشید و هم بزنیدقبل از اضافه کردن تخم مرغ ۵ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی و پنیر خنک شوداگر تخم مرغ را به پنیر داغ اضافه کنید بلافاصله داخل آن سفت می‌شود و بعداً کیک خودش را نمی‌گیردتخم مرغ‌ها را در کاسه دیگری بشکنید و خوب هم بزنیدوقتی مخلوط ماکارونی و پنیر خنک شد، تخم مرغ‌های همزده را به آن اضافه کنید.

     

  5. خوب کف قالب مورد نظر را با کره چرب کنید و بعد هم آرد بپاشیدمخلوط ماکارونی و پنیر را داخل قالب بریزید و به آرامی آن را فشار بدهید تا کمی فشرده شودحال آن را ۳۵۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کاملاً پخته و طلایی رنگ شودمی‌توانید یکی دو دقیقه آخر شعله روی فر را روشن کنید تا روی کیک ماکارونی و پنیر هم طلایی شود.

     

  6. ۱۵ دقیقه صبر کنید قالب خنک شود سپس کیک را در ظرف مورد نظر برگردانیدبرای سرو، ۱/۲ پیمانه سس پنیر باقیمانده را مجدداً گرم کنید و روی کیک بریزید.

     

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها