ضریب هوشی جنین هایی که مادران آن ها در دوران بارداری گردو مصرف کرده اند بالاتر است

فواید و خطرات خوردن گردو در بارداری

گردو یک مغز مقوی و پرخاصیت بوده و بسیاری از مردم آن را در وعده‌ها و میان وعده‌های مختلف مصرف می‌کنند
گردو یک مغز مقوی و پرخاصیت بوده و بسیاری از مردم آن را در وعده‌ها و میان وعده‌های مختلف مصرف می‌کنند
کد خبر: ۱۲۷۸۹۲۹

فواید و خطرات خوردن گردو در بارداری

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نی نی + گردو یک مغز مقوی و پرخاصیت بوده و بسیاری از مردم آن را در وعده‌ها و میان وعده‌های مختلف مصرف می‌کنند


گردو مقدار قابل توجهی از ویتامین ها، فیبر، منیزیم، مس و منگنز دارد. همچنین در گردو کلسیم، آهن، روی و سلنیوم نیز وجود دارد. این مواد مغذی باعث می شود فواید گردو بیشتر شود. گردو به دلایل مختلف دانه فوق العاده ای است و در دوران بارداری باید مصرف شود. اما استفاده بیش از اندازه هر چیزی حتی گردو برای بدن زیان آور است. در ادامه فواید و خطرات خوردن گردو در بارداری مورد بررسی قرار گرفته است.



فواید گردو در بارداری


گردو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است که برای رشد بهتر چشم و مغز جنین شما مفید هستند. گردو شامل موادی است که در کنترل سطح کلسترول خون کمک می کنند و سطح کلسترول خوب (HDL) بدن شما را افزایش می دهد. خوردن گردو در مقادیر متوسط، پروتئین بدن شما در دوران بارداری را در حد نرمال حفظ می کند. روغن گردو در حفظ عملکرد سلول های اندوتلیال، که رگ های خونی در سراسر بدن را تشکیل می دهد، مفید است. این سلول ها نقش مهمی در انعطاف پذیری رگ های خونی دارند. از این رو، التهاب رگ های خونی را می توان با مصرف منظم گردو کنترل کرد. از آنجا که گردوها رگ های خونی را منبسط می کنند، می توانند به کنترل فشار خون شما کمک کنند. گردو یک انبار پروتئین و فیبر است که برای مادران باردار واجب است. آنتی اکسیدان های موجود در گردو به تقویت ایمنی مادران باردار کمک می کنند. توصیه می شود که گردو را همراه با پوست قهوه ای نازک روی آن بخورید. این به این دلیل است که 90 درصد از آنتی اکسیدان های موجود در گردو در پوست آن تمرکز می شود. مس موجود در گردو به رشد مناسب جنین کمک می کند. گردوها حاوی پلی فنول ها و مس هستند که می توانند از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و بروز سرطان جلوگیری کنند. پس از زایمان، توصیه می شود که مادران گردو مصرف کنند تا افسردگی پس از زایمان را در امان بمانند. محتوای اسید آلفا لینولنیک گردوها برای مبارزه با افسردگی پس از زایمان، روان پریشی و حتی زوال عقل بسیار مفید است. 11. این آجیل فوق العاده، همچنین سطح ملاتونین را تنظیم می کند. ملاتونین موجب خواب می شود و مصرف گردو در سه ماهه سوم بارداری بسیار مهم است زیرا، زمانی است که شما معمولا با با اختلالات خواب مواجه می شوید. از آنجا که گردوها دارای پروتئین و فیبر بالا هستند، گردو به شما کمک می کند بیشتر احساس سیر شدن داشته باشید و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری کنید. ویتامین E در گردو از سلول ها محافظت نموده و به حفظ ساختار غشاء سلول ها کمک می کند. همچنین نقش مهمی در رشد ریه های جنین ایفا می کند و می تواند خطر ابتلا به آسم و دیگر مشکلات تنفسی را کاهش دهد. گردو حاوی مس است که برای به وجود آمدن گلبول های قرمز مورد نیاز است. منگنز یک ماده مغذی حیاتی برای رشد استخوان ها و غضروف های جنین است. و با خوردن یک وعده گردو می توانید نیمی از مقدار مورد نیاز روزانه منگنز بدن را تهیه کنید.


 
خطرات خوردن گردو در بارداری


گردو را باید در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف بیش از 30 گرم گردو ( 7 یا 8 گردو)  در یک روز در طول بارداری زیان آور است. این به این دلیل است که مصرف بیش از اندازه گردو برای مادران باردار، مشکلات بسیاری ایجاد می کنند.
در اینجا برخی از عوارضی که ممکن است در صورت مصرف بیش از حد گردو در بارداری رخ دهد را آورده ایم:
مصرف بیش از اندازه گردو ممکن است باعث اسهال در دوران بارداری شود.
آلرژی خفیف به گردو ممکن است در طول بارداری تشدید شود. اگر شما در هنگام بارداری حتی مقدار کمی به گردو حساسیت دارید، خوردن گردو می تواند باعث بروز خارش، تورم لب ها، سرگیجه و خس خس شود چون گاها آلرژی ها در دوران بارداری شدیدتر بروز می کنند.
خوردن بیش از حد گردو باعث می شود خونریزی در حین زایمان افزایش یابد زیرا گردو باعث جلوگیری از لخته شدن خون می شود.
در دوران بارداری، با علاقه  گردو بخورید و بدون اینکه نگران عوارض جانبی باشید آن را به مقدار متعادل مصرف کنید. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که تعداد دفعات خوردن گردو در طول روز باید چه مقداری باشد. هنگام خرید گردو، مطمئن شوید که آنهایی را انتخاب کنید که کشیده و دراز هستند و پوسته نازک دارند. همیشه از مصرف گردوهایی که دارای لکه های تیره و طعم تلخ هستند دوری کنید. تا بتوانید از ویژگی های بسیار گردو بهره مند شوید و بارداری سالمی داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها