چند روز است که شلیک تسلیحات سنگین از جمله موشک‌های بالستیک به سوی شهرهای دو طرف درگیر در منازعه قره باغ آغاز شده است.
کد خبر: ۱۲۷۸۹۰۸
 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، در حالی که حدود ۸ روز از نبرد میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ می گذرد، چند روز است که شلیک تسلیحات سنگین از جمله موشک ‌های بالستیک به سوی شهرهای دو طرف آغاز شده است.
 
آزمون ناموفق موشک بالستیک اسرائیلی در قره باغ +عکس

در چند روز اخیر فیلم منتشر شده توسط منابع رسانه‌ای ارمنستانی لحظه اصابت یک تیر موشک بالستیک تاکتیکی از مدل LORA ساخت رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شهر Asagi Sus در منطقه قره باغ به نمایش درآمد.
به نظر می رسید که فرماندهان ارتش جمهوری آذربایجان قصد داشتند با تکیه بر دقت بالای ادعا شده برای موشک اسرائیلی پلی که در این منطقه واقع شده و محل عبور کاروان های نظامی ارتش ارمنستان بوده است را منهدم کنند، اما تصاویر منتشر شده از محل اصابت موشک نشان می دهد که این موشک خطا رفته و تنها آسیب جزئی به حاشیه پل وارد ساخته است.
 
آزمون ناموفق موشک بالستیک اسرائیلی در قره باغ +عکس

با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی مدعی بود این موشک خطایی کمتر از ۱۰ متر دارد، ارتش جمهوری آذربایجان تنها ۱ تیر موشک LORA به سمت این پل راهبردی شلیک می کند، اما موشک از اصابت به میانه پل ناتوان بوده و سر جنگی ۴۵۰ کیلوگرمی این موشک نیز از انهدام پل ناتوان بوده است.
 
آزمون ناموفق موشک بالستیک اسرائیلی در قره باغ +عکس
مقایسه میان پرتابه حاضر در فیلم پخش شده (سمت چپ) و تست موشک LORA در اسرائیل
 
گفتنی است ارتش جمهوری آذربایجان که روابط نظامی گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی در سال های اخیر داشته است در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ تیر موشک بالستیک تاکتیکی LORA را از این رژیم خریداری کرده است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها