کوکی کشمشی یکی از کلوچه های مغز دار است

طرز تهیه کوکی کشمش و گردو

. این کوکی‌های ترد و خوشمزه را می‌توانید در نوشیدنی مورد علاقه خود فرو کنید و از آن به عنوان عصرانه‌ای لذیذ لذت ببرید. خمیر بیسکوتی سنتی ایتالیایی در واقع هیچ کره یا روغنی ندارد و در عوض زرده تخم مرغ بیشتری دارد. اما دستوری که اینجا مورد استفاده قرار گرفته کمی روغن دارد که باعث می‌شود کار با خمیر راحت‌تر شود.
کد خبر: ۱۲۷۸۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،کوکی کشمش و گردو نوعی کوکی ایتالیایی است که به آن بیسکوتی هم گفته می‌شودخمیر این کوکی به سادگی و در عرض ۱۰ دقیقه آماده می‌شودپس از آن این خمیر باید دو بار در فر پخته شوددر مجموع تهیه کوکی کشمش و گردو حدود ۱ ساعت وقت می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

 

طرز تهیه کوکی کشمش و گردو

مواد لازم کوکی

آرد 1 و 3/4 پیمانه
شکر 3/4 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ 2 عدد
روغن مایع 1/4 پیمانه
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
کشمش 1/2 پیمانه
گردوی خرد شده 1/2 پیمانه

 

طرز تهیه کوکی

  1. ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شودروی سینی فر هم کاغذ روغنی بکشیدآرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و در کاسه‌ای الک کنید و کنار بگذاریددر کاسه دیگری شکر، روغن، تخم مرغ و وانیل را بریزید و با همزن بزنید تا مخلوط غلیظی حاضر شودمواد خشک را به تدریج روی مواد تر بریزید و هم بزنید تا خمیر کوکی آماده شودکشمش و گردوی خرد شده را روی خمیر بریزید و با آن مخلوط کنیدخمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
  2. اگر خمیر بیش از حد چسبناک است و نمی‌توانید با آن کار کنید کمی آرد به آن اضافه کنیدروی سطح کار هم آرد بپاشید و هر کدام از بخش‌های خمیر را روی سطح بغلتانید و به صورت لوله درازی در بیاوریدسپس روی هر کدام از لوله‌ها با دست فشار بدهید تا به پهنای حدوداً ۵ سانت باز شوند.
  3. خمیر‌ را در سینی فر آماده شده بگذارید و به مدت ۲۸ دقیقه در فر قرار دهیدسپس بگذارید ۱۰۲۰ دقیقه بماند و خنک شوددمای فر را به ۱۶۰ درجه کاهش دهیدوقتی خمیر نیم پخته کوکی خنک شد آن را به شکل مایل برش بزنید.
  4. کوکی‌های برش خورده را مجدداً در سینی فر بچینید و ۸ دقیقه در فر قرار دهید تا یک طرف آنها طلایی شودکوکی‌ها را برعکس کنید ۸ دقیقه دیگر هم در فر قرار دهیدبگذاریدکوکی کشمش و گردو کاملاً خنک شود سپس آن را با چای یا شیر سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

                     طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها