روغن سیاه دانه درمان همه ی دردها به جز مرگ!

خواص درمانی سیاه دانه برای سلامت بدن

سیاه دانه خواص زیادی دارد و از آن برای تسکین درد روماتیسم، درمان سرگیجه، دیابت، صرع، آسم و ... بهره گرفته می‌شود.
سیاه دانه خواص زیادی دارد و از آن برای تسکین درد روماتیسم، درمان سرگیجه، دیابت، صرع، آسم و ... بهره گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۸۴۳۳

خواص درمانی سیاه دانه برای سلامت بدن

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازخانه فوتبال سیاه دانه به انگلیسی black seed یا شونیز بومی جنوب شرقی آسیاست و بیش از ۲۰۰۰ سال است که به عنوان دارو استفاده می شود.

بشریت گاهی مبتلا به بیماری هایی میشود که میتواند کوچک یا بزرگ باشد. انسانی که مبتلا به بیماری شده مداوم درصدد راه حلی برای درمان خود است. راه حل ها گاهی بسیار ساده و در دسترس اند، اما دیده نمیشوند. ما دراین مطلب برآنیم تا شما را با یک داروی شگفت انگیز آشنا کنیم. روغنی شگفت آور به نام روغن سیاه دانه .
 

روغن سیاه دانه چگونه تهیه میشود؟


روغن سیاه دانه از گیاهی به نام شونیز(نام دیگر سیاه دانه) که بومی جنوب غربی آسیاست و از دسته گل های ساعت و آلاله است گرفته میشود. این گیاه که درواقع نوعی داروست در ایران وجود داشته و در اصفهان و اراک کشت میشود. در اصل مزه این گیاه تلخ است اما کمی ته مزه توت فرنگی دارد، این گیاه به عنوان ادویه در ترشی و همچنین به عنوان طعم دهنده در پخت انواع شیرینی مورد استفاده قرار میگیرد.
 

خواص روغن سیاه دانه


برای سیاه دانه خواص بسیاری ذکر شده تا جایی که پیامبر اکرم(ص) درباره این گیاه شگفت انگیز میفرمایند: "هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است به جز مرگ" حال ما برای شما از خواص روغن گیاه سیاه دانه و تاثیرش بر برخی مشکلات جسمی و غیره خواهیم گفت. همچنین مراجع مختلف پزشکی و سایت های معتبری همچون یزد نیوز هم در باب روغن سیاه دانه مقالاتی ارائه کرده اند.


روغن سیاه دانه و پوست


روغن سیاه دانه به خاطر داشتن ویتامین ها و همچنین دارا بودن پتاسیم، منیزیم، کلسیم و روی برای زیبایی و درمان بیماری های پوستی تاثیر به سزایی دارد. این روغن با تقویت سیستم ایمنی بدن قادر است پوستی که دچار پسوریایس شده را با کاهش درد و بهبود التهاب زخم ها درمان کرده و بافت جدیدی برای پوست پسوریاتیک شده ایجاد کند و پلاک های صورتی رنگی را که این بیماری روی پوست ایجاد کرده از بین ببرد. این روغن همچنین بیماری نام آشنا اگزما را که نوعی التهاب پوستی است و خارش، قرمزی پوست و گاها درد را به همراه دارد درمان میکند. روغن سیاه دانه با خاصیت نرم کنندگی که دارد با افزایش چربی در سطح پوست خشکی پوست را رفع میکند.


یک فرمول عالی برای داشتن پوستی صاف و یکدست


روغن کنجد و روغن سیاه دانه به صورتی ترکیبی برای درمان جوش و داشتن پوستی صاف بسیار موثر است. به خاطر داشته باشید که از این ترکیب فقط به صورت یک لایه نازک روی پوستتان استفاده کرده و به آرامی ماساژ دهید. روغن اضافی منافذ پوست را میبندد.


روغن سیاه دانه و مو
 


همانطور که گفته شد روغن سیاه دانه خاصیت ضد التهابی دارد؛ جالب است بدانید که همین خصیصه در این روغن باعث شده تا بتواند پوست سر را همیشه خنک نگاه داشته و از بروز شوره سر جلوگیری کند. از دیگر فواید روغن سیاه دانه برای مو نرم کنندگی آن است، سیاه دانه به عنوان یک نرم کننده قوی موهای با تار درشت و خشک را نرم و لطیف می کند. این ضد التهاب قوی قادر است ریزش مو را که معمولا دلایل التهابی دارد درمان کند؛ شما میتوانید برای رفع ریزش موهای خود شب ها قبل از خواب یک قاشق چای خوری از روغن سیاه دانه را در قسمت مورد نظر پوست سر به آرامی ماساژ دهید و موهای خود را بپوشانید سپس هر صبح موهای خود را بشویید. سیاه دانه می تواند سفیدی موها را که همیشه موجب آزرده خاطر شدن انسان است رفع کند، سیاه دانه با بهبود سلول های رنگدانه ساز از سفیدی موها جلوگیری می کند.


روغن سیاه دانه و لاغری


از آنجا که روغن سیاه دانه خوراکی نیز هست میتواند کاربرد های دیگری هم داشته باشد. این روغن به خاطر دارا بودن  ترکیباتی مثل پالمتیک، لینولئیک، اسیدهای مریستیک وهمچنین آنتی اکسیدان های قوی می تواند متابولیسم را در بدن افزایش داده در نتیجه سوخت و ساز زیاد شده و وزن فرد کاهش می یابد. روغن سیاه دانه جایگزین خوبی برای کره و روغن در سالاد و سوپ و غیره است و چون عطر خوبی نیز دارد میتوان آن را در غذاهای روزمره استفاده کرد و به مرور زمان به وزن ایده آل رسید.


روغن سیاه دانه و بارداری


 خاصیت دارویی سیاه دانه آنقدر بالاست که میتواند برای درمان ناباروری در مردان و زنان کارگر اُفتد. در خانم هایی که مشکل ناباروری دارند مصرف سیاه دانه و عسل میتواند تخمک گذاری را در بانوان تقویت کرده و در باردارشدن موثر واقع شود. همین ترکیب سیاه دانه و عسل در آقایان نیز بعداز مصرف مداوم و طولانی تاثیر می گذارد و میتواند به تولید اسپرم و تقویت باروی زوجین به شکل طبیعی منجر شود. روغن سیاه دانه برای باردار شدن خاصیت مفید  دیگری نیز دارد؛ چراکه در زنان کمبود آهن یکی از مشکلات شایع است و در بارداری باید آهن خون مادر باردار کنترل شود، به همین جهت روغن سیاه دانه میتواند تقویت آهن کند و در واقع شبیه به قرص فولیک اسید در بارداری عمل میکند؛ اما مراقب باشید که این روغن را فقط پیش از بارداری و برای تقویت آهن خود استفاده کنید. از نظر متخصصان طب سنتی مصرف این دارو در بارداری خطرات احتمالی نظیر انقباض ماهیچه های رحم و در نتیجه سقط جنین را به همراه دارد. اما مصرف این داروی گیاهی برای افزایش شیر زنان شیرده بسیار موثر است.


روغن سیاه دانه و قاعدگی


از دیگر فواید روغن سیاه دانه، فایده آن در دوره قاعدگی زنان است؛ زنانی که قاعدگی منظمی ندارند و یا دچار درد در دوران قاعدگی خود می شوند میتوانند دو یا سه روز پیش از شروع قاعدگی این دارو را روزی دو مرتبه استفاده کنند و تاثیرات مفید آن را در دوران قاعدگی خود ببینند. زنان همچنین برای کاهش درد در دوران قاعدگی می توانند چند قطره از این روغن را روی قسمت رحم بمالند و با یک پارچه ببندد چون روغن سیاه دانه طبع گرمی دارد باعث تسکین درد میشود.
 


روغن سیاه دانه یا دانه سیاه دانه؟


این که ما در اثنای متن برای درمان های مختلف به استفاده روغن سیاه دانه تاکید کرده ایم بنا به این دلیل است که خود دانه سیاه دانه طعم تلخی دارد و جویدن آن به تنهایی امکان پذیر نیست؛ از طرفی اگر خود دانه را تهیه کنید برای مصرف آن مجبور به آسیاب و پودر کردن آن هم هستید؛ لذا خریداری و نگهداری روغن سیاه دانه به مراتب راحت تر است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها