کد خبر: ۱۲۷۸۴۱۴

لباس و پارچه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مج نو ، به هنگام آشپزی و پخت و پز، به کرّات این اتفاق می افتد که لباس شما در اثر پریدن آب گوجه فرنگی بر روی آن، لکه دار شود. در این حالت اگر رنگ لباستان سفید باشد، عمدتا برآشفته شده و لباس لکه دار شده را برای همیشه کنار خواهید گذاشت. به منظور پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی می توانید لباس خود را برگردانده و لکه را از پشت با آب سرد بشویید. سپس کمی ماده شوینده بر روی قسمت لکه دار ریخته و به مدت چند دقیقه آن را به حال خود رها نموده و پس از آن، لباس خود را شستشو نمایید. در مرحله بعدی پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی می توانید تکه اسفنجی را آغشته به کمی سرکه کرده و بر روی لکه لباستان مالیده و در انتها، آن را به خوبی با آب بشویید.  

بیشتر بخوانید : برای مطالعه آموزش طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی کلیک کنید.

فرش و موکت

پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی از روی فرش و موکت با استفاده از روش های خانگی نیز از جمله دستورالعمل هایی است که کاربران زیادی را در فضای مجازی به دنبال خود می کشاند. بدین منظور می توانید کمی مایع ظرفشویی را در مقداری آب ریخته و سپس، دستمال تمیزی را داخل این محلول فرو کرده و سپس، بر روی لکه بمالید. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا لکه به خوبی از بین رود. 

مبل و صندلی

اگر مبلمان و یا پارچه تشک صندلی منزلتان دچار لکه رب گوجه شد، جای هیچ گونه نگرانی نیست. می توانید در ظرفی حاوی آب سرد، کمی مایع ظرفشویی ریخته و سپس، با استفاده از تکه اسفنجی محلول فوق را بر روی قسمت لکه دار مبلمان و یا صندلی های خود بمالید. سپس، اسفنج را شسته و قسمت مزبور را با استفاده از اسفنج خیس، تمیز نمایید. در انتها می بایست با استفاده از سشوار، قسمت مورد نظر را خشک کنید.   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها