فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر(عج) نیروی زمینی ارتش از دستیابی ارتش به سامانه‌های ‌پهپادی "رزمی، انتحاری، فاوا و جنگال خبر داد و گفت: ‌‌در کنار سایر نیروهای مسلح از ‌‌مرزهای شمال شرق، غرب و جنوب غرب‌ با پهپاد مراقبت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۷۸۰۹۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در هفته دفاع مقدس ماکت "پهپاد انتحاری کیان" که حاصل دست کارشناسان مومن و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران است برای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر(عج) نزاجا و حجت‌الاسلام ابراهیم چتری رئیس عقیدتی سیاسی پهباد نزاجا به موزه "مقاومت، ایثار و پیروزی" شهرستان ری اهدا شد.
 
حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری در این آیین اظهار داشت: برای هفته دفاع مقدس حدود 40 برنامه مختلف داشتیم که اهم آنها دیدار با خانواده معظم شهدا بود که بیش از 600 دیدار توسط فرمانداری، ادارات، شهرداری، اصناف، سپاه نواحی حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت روح الله(ره)، بخشداری‌ها و بنیاد شهید در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و قدردانی از خانواده معزز آنها انجام شد.
 
وی ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، مسابقه چهارجانبه فوتسال استانی جانبازان به میزبانی شهرری، مسابقه مجازی شناخت شهدا و مسابقه دارت در منزل جانبازان 70درصد از دیگر برنامه هایی بود که در هفته دفاع مقدس صورت گرفت.
 
رئیس بنیاد شهید شهرستان ری با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل جوان منتقل شود، گفت: سعی کردیم برنامه ها را به شکلی اجرا کنیم که مورد توجه جوانان قرار بگیرد که مسابقات در فضای مجازی نمونه ای از این برنامه ها بود و مورد استقبال قرار گرفت.
 
نصرالله در رابطه با موزه «مقاومت، ایثار و پیروزی» شهرستان ری تصریح کرد: این موزه در طبقه همکف ساختمان بنیاد شهید ری واقع شده و دارای سه سالن است که شامل دیوارنگار انقلاب از سال 1342 تا زمان رونمایی از انرژی هسته ای و با تمرکز بر اتفاق 18 دی در شهرری، آثار، وصیت نامه، وسایل و یادگاری شهدای ری و ماکت سلاح و وسایل نظامی مثل هواپیما، ناو و تانک است.
 
وی اضافه کرد: این موزه سال 1392 با هدف نگهداری و نمایش آثار شهدا و دلاور مردان 8 سال دفاع مقدس افتتاح شد و همه روزه به غیر از پنجشنبه و جمعه از ساعت 8 تا 14:30 به طور رایگان میزبان علاقه مندان است.
 
رئیس بنیاد شهید شهرستان ری در ادامه بیان کرد: برای جذب بیشتر جوانان به موزه مقاومت و ایثار، برنامه
های بروز در نظر گرفته ایم و باتوجه به اینکه پهپاد امروز یک بحث رایج و پراستفاده در دنیا و علم روز است با پیگیری های انجام شده نیروی زمینی ارتش ماکت پهپاد انتحاری کیان را به این مجموعه اهدا کرد که کمال تشکر و قدردانی را داریم و از سایر ارگانهای نیروهای مسلح مانند هوانیوز و پدافند خاتم الانبیا ارتش درخواست داریم ماکت وسایل نظامی بروز را به این موزه در قبله تهران اهدا کنند.
 
در ادامه امیر سرتیپ دوم ستاد شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر(عج) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: گروه پهپاد حضرت ولیعصر(عج) نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و مراقبت از مناطق تحت مسئولیت و ماموریت نیروی زمینی ارتش تشکیل شد و از سال 1396 به شکل یک گروه پهپادی در 5 قرارگاه منطقه‌ای شروع به کار کرد و از قالب صرفا عملیات، شناسایی و مراقبت خارج شد.
 
وی افزود: رویکرد نیروی زمینی ارتش با تدابیر فرمانده معظم کل قوا از رویکرد صرفا دفاعی به رویکرد تهاجمی تغییر کرد یعنی ما فقط سامانه شناسایی و مراقبت پهپادی نداریم بلکه دارای سامانه‌های رزمی، انتحاری، فاوا و جنگال (جنگ های الکترونیکی) هستیم.
 
فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر(عج) نزاجا در ادامه  با اشاره به دفاع شبانه‌روزی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران توسط پهپادها تصریح کرد: در حوزه تولید پهپاد جزو 5 کشور برتر جهان هستیم زیرا به علم تولید پهپاد در صنایع دفاعی، مراکز تحقیقات جهاد خودکفایی و شرکت‌های دانش بنیان دسترسی پیدا کرده‌ایم و تمامی پهپادهایی که امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح مورد بهره‌برداری قرار می گیرد تماما تولید داخل است.
 
حسن نژاد با بیان اینکه پرنده‌های ما در حوزه‌های رزمی و انتحاری دارای بردهای بیش از 200 کیلومتر و بیش از 10 ساعت مداومت پرواز و با سقفی بالای 18 هزار پا است، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین تجهیزات در شرایط فعلی، پهپادها هستند که کاملا بومی و ساخت ایران است و سعی داریم در کل مراکز دولتی وابسته به نیروهای مسلح بتوانیم حوزه پهپاد را به مردم بشناسانیم چرا که توانایی‌های حوزه پهپاد به عنوان یک علم هایتک به مرحله‌ای رسیده که می‌توانیم قسمتی از امنیت جمهوری اسلامی را از این طریق تضمین کنیم.
 
وی در ادامه بیان کرد: یکی از محل‌هایی که حضور پیدا می‌کنیم نمایشگاه ها و به ویژه نمایشگاه های مرتبط با
بنیاد شهید و مکان هایی است که قدمگاه شهدا به تصویر کشیده می شود و در همین راستا طی ارتباط خوب و سازنده با رئیس بنیاد شهید شهرستان ری در چندین جلسه گفت‌وگو و مذاکره کردیم و چند ماکت فاخر که نشان دهنده تلاش و مجاهدت شهدا گرانقدر است به این مکان اهدا کردیم.
 
فرمانده گروه پهپاد نزاجا گفت: ماکتی که امروز به عنوان هدیه به نمایشگاه دفاع مقدس بنیاد شهید شهرستان ری اهدا می‌کنیم «ماکت پهپاد انتحاری کیان» است که به صورت موشک کروز عمل می‌کند و تفاوت آن با موشک در این است که در حال برنامه‌ریزی اگر منصرف شویم می‌توانیم پرنده را پس از پرتاب برگردانیم.
 
فرمانده گروه پهپاد نزاجا با بیان اینکه ماکت این پرنده نشان دهنده قسمتی از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپاد است، افزود: این پهپاد با کمک یگان‌های پهپادی و صنایع دفاعی تولید شده و به عنوان علم روز ماکت آن در اختیار بنیاد شهید و دید مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
 
حسن نژاد با بیان اینکه تعداد تایپ‌های پهپاد در ارتش متنوع است گفت: در نیروی زمینی بیش از 12 نوع تایپ پرنده را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم که توانسته است آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش را تا حدود قابل توجهی افزایش دهد.
 
وی با اشاره به اینکه آنچه در حوزه پهپاد مورده بهره‌برداری قرار می‌دهیم براساس تهدیدهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و منویات رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: فرمانده معظم کل قوا در آخرین دستورات به یگان‌های پهپادی نیروهای مسلح فرمودند‌ باید به بحث پهپاد در مناطق مرزی بیش از پیش پرداخته شود و بر اساس تدابیر ایشان امروز نیروی زمینی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در مناطق شمال شرق، غرب و جنوب غرب به صورت گسترده از پهپادهای شناسایی، مراقبت و رزمی استفاده می‌کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها