این نان خوشمزه را می‌توان در خانه و در فر آشپزخانه نیز تهیه کرد و از طعم و مزه دلچسب آن لذت برد.

طرز تهیه نان بربری خانگی

نان بربری یکی از خوشمزه‌ترین نان‌ها است که می‌توانید آن را در خانه نیز تهیه کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه نان بربری در فر و مایع روی نان بربری که رومال برای نان بربری معروف است، به همراه تمام نکات کلیدی برای تهیه نان بربری در خانه آشنا خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۵۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاره ،  نان بربری یکی از خوشمزه‌ترین نان‌ها است که هم به صورت سنتی و هم بصورت صنعتی تهیه می‌شود. برای تهیه این نان از آرد سبوسدار استفاده می‌شود؛ بنابراین این نان یکی از بهترین نان‌ها با ارزش غذایی بالا بحساب می‌آید.

طرز تهیه نان بربری خانگی

مواد لازم نان بربری

آرد نانوایی                 4 پیمانه

شکر                       ¾ قاشق چایخوری

مایه خمیر                 ½2 قاشق چایخوری

آب ولرم                     2 پیمانه

نمک                         2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه نان بربری

  1. برای تهیه خمیر مخصوص برای پخت نان بربری، ابتدا باید خمیر مایه آن را عمل آورید. برای انجام این کار خمیر مایه آن را در ظرفی ریخته و شکر و یک پیمانه آب ولرم را به آن اضافه کنید.
  2. سپس ظرف حاوی خمیر مایه را با نایلون بپوشانید و آن را در محیط گرمی قرار دهید تا خمیر مایه عمل آید. دمای آب باید به گونه‌ای باشد که گرمای آن را احساس کنید، ولی دست را نسوزاند. خمیر مایه سالم پس از ۱۰ دقیقه پف می‌کند‌ ولی اگر خمیر مایه خراب باشد، باید آن را عوض کنید.
  3. پس از به عمل آمدن خمیر مایه، آرد را به همراه یک پیمانه آب ولرم به ظرف اضافه کنید و آن‌ها را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. سپس با استفاده از همزن برقی یا دستی با سرعت کم، حدود ۳ دقیقه خمیر را هم بزنید تا یکدست شود. خمیر به دست آمده شل و چسبنده است.
  4. حال مجدد روی ظرف حاوی خمیر را با نایلون بپوشانید و آن را برای عمل آمدن خمیر در یک پاچه یا حوله بپیچید تا گرمای خمیر حفظ شود. حال اجازه دهید خمیر شما برای ۳۰-۲۵ دقیقه دیگر استراحت کند. در همین حین فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۲۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا فر آرام آرام آماده طبخ نان شود. در ادامه به سراغ درست کردن رومال نان بربری بروید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها