یک کیت تست کرونای جدید ساخته شده که به سادگی قابل استفاده است و می تواند شیوع ویروس کرونا را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورد. ساخت این کیت در کره جنوبی انجام می شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، این تست کرونا قرار است در تولید انبوه به سایر کشورهای جهان هم برسد.

قرار است میلیون ها آزمایش ویروس کرونا که در چند دقیقه نتیجه ای به صورت نقطه ای دارند در سراسر جهان انجام شود. این آزمایش به عنوان نقطه عطفی در نبرد با این بیماری شناخته می شود.

آزمایش های سریع که تشخیص آن فقط 15 تا 30 دقیقه به طول می انجامد  مانند آزمایش بارداری عمل می کنند و در صورت مثبت بودن فرد دو خط آبی نشان می دهد.

آنها از طریق یک سواب بینی کار می کنند که در یک کارتریج قرار می گیرد که آنتی ژن ها یا پروتئین های موجود در سطح ویروس را بررسی می کند. خیساندن آنتی ژن به طور کلی یک روش آزمایش دقیق تر - هرچند بسیار سریعتر - در نظر گرفته می شود.

این کیت کاملا مناسب با شرایط کشورهای فقیر و جهان سومی است چرا که میلیون ها فرد در این کشورها امکان دادن آزمایشات گران قیمت را ندارند.

افراد بی بضاعت به سادگی قادر به انجام آزمایش PCR نیستند که این موضوع  باعث ایجاد ترس در آفریقا ، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین شده است.

 

شرکت های عظیم داروسازی  ابوت و بای اوسونر که این دستگاه ها را تولید می کنند توافق کرده اند که برای 133 کشور کم درآمد این کیت ها را که هر بسته 5 دلار قیمت دارد تولید کنند.

آلمان ، فرانسه و سوییس قصد تولید انبوه این کیت ها را دارند.

کارشناسان می گویند این دستگاه ابزاری ارزشمند برای غربالگری افراد ناقل و بدون علامت است.

ادعا می شود نتایج این کیت ها تا 97 درصد درست است اما تصور می شود حساسیت واقعی این کیت های تشخیص کرونا بین 80 تا 90 درصد باشد.

شناسایی سریع ناقلان با این روش کمک می کند تا جلوی شیوع گسترده ویروس کرونا گرفته شود که این موضوع به خصوص در کشورهای فقیر بسیار اهمیت دارد و آنها را از بحران عمیق تر نجات می دهد.

سواب های PCR از دقت بیشتری برخوردار هستند و بیشتر اوقات نتیجه صحیح می دهند. اما ادعای دیگری  در آن طرف مطحر می شود. برخی از این سواب ها فقط در 70 درصد موارد تشخیص واقعی را ارائه می دهند.

اندازه این کیت تقریبا به اندازه یک کارت اعتباری است.

اندازه ابوت ، معروف به BinaxNOW ، تقریباً به اندازه کارت اعتباری است.

این از "فناوری جریان جانبی" استفاده می کند که سطح پروتئین های موجود در نمونه های بینی را برای وجود ویروس اسکن می کند.

برای انجام آزمایش ، نمونه سواب بینی از بیمار جمع آوری شده و در کارت آزمایش قرار می گیرد.

نتایج آزمون بر اساس وجود یا عدم وجود خطوط رنگی صورتی / بنفش قابل مشاهده از نظر بصری تفسیر می شود. در داده های ارسالی به سازمان غذا و دارو (FDA) از یک مطالعه بالینی که توسط ابوت با چندین دانشگاه تحقیقاتی برجسته ایالات متحده انجام شد ، کارت تشخیص کرونا که  BinaxNOW نام دارد حساسیت حدود 98 درصد را نشان داد.

به تجهیزات اضافی نیازی نیست و در عرض 30 دقیقه نتیجه به دست می آید.

به این دستگاه - که حدود 97 درصد دقیق گزارش شده است - مارک CE داده شده است ، به این معنی که از نظر ایمنی و بهداشت اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

از طرف سازمان بهداشت جهانی به آن لیست استفاده اضطراری داده شده و احتمالاً اوایل ماه آینده در کشورهای کم درآمد توزیع خواهد شد.

 

آشنایی با کیت تست کرونا / توزیع در کشورهای فقیر  (عکس)

 

آشنایی با کیت تست کرونا / توزیع در کشورهای فقیر  (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها