مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم استان تهران:

حرکت دسته‌های عزاداری در روز اربعین ممنوع است

مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم استان تهران گفت: حرکت دسته‌های عزاداران تهرانی در روز اربعین با توجه به تأکید وزارت بهداشت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران حسینی ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۷۷۳۱۸

به گزارش جام جم آنلاین از فارس باتوجه به گسترش ویروس کرونا در روز‌های اخیر ستاد محرم استان تهران حرکت دسته‌ های عزاداری در روز اربعین را ممنوع اعلام کرد.

روح الله عبداللهی مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم استان تهران به فارس گفت: حرکت دسته‌های عزاداران تهرانی در روز اربعین با توجه به تأکید وزارت بهداشت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران حسینی ممنوع است.

دستور‌العمل عزاداری اربعین ابلاغ می‌شود

عبداللهی ادامه داد: هیئت‌ های مذهبی و عزاداران سؤالات متعددی در خصوص نحوه برگزاری مراسم ایام ماه صفر به ویژه روز اربعین را دارند که در پاسخ به سؤال آنها باید گفت که مراسم این ایام همانند ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ابلاغی انجام می‌شود.

وی افزود: توزیع مواد غذایی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پیاده‌روی در روز اربعین و تجمع در هیئت‌های عزاداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است.

عزاداری در فاضای باز و با رعایت دستور‌العمل‌ها باید انجام شود

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران با بیان اینکه مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان باید در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک برای تمامی شرکت‌کنندگان در هیئت‌های عزاداری الزامی است و مراسم هم نباید بیش از یک ساعت به طول انجامد.

در استان تهران ۲۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۱۳ هزار هیئت در سامانه طوبی ثبت شدند و هفت هزار هیئت تاکنون نام خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها