اگر جز طرفداران قیمه هستید حتما باید طرز تهیه قیمه بوشهری را یاد بگیرید. این غذا نیز همانند تمامی غذاهای سنتی جنوب طعمی بی نظیر و فوق العاده دارد.
کد خبر: ۱۲۷۷۰۱۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، قیمه جنوبی طعم خوشمزه ای دارد که در آن گوشت کوبیده شده و له می شود ، با ما همراه باشید.

 

مواد لازم قیمه بوشهری

 

نخود لپه  محلی پخته شده

 200 گرم

گوشت پخته شده

 200 گرم

پیازسرخ شده

 2 عدد

سیب زمینی پخته شده

2 عدد

رب گوجه فرهنگی

2 قاشق غذاخوری

گلاب

یک استکان

آب گوشت

2 پیمانه

نمک، فلفل ، زرد چوبه ، پودرزیره و پودر لیمو عمانی

به مقدار کافی

روغن مایع: 

به میزان لازم

 

طرز تهیه قیمه بوشهری

 

  1. برای درست کردن این قیمه ابتدا باید لپه را خیس کنید و بعد از چند ساعت خیس خوردن و عوض کردن آب داخل آن ، به همراه مقداری آب و کمی نمک بپزید.

  2. بعد از پخته شدن لپه ها ، آن را با گوشتکوب له کنید.علاوه بر لپه ، سیب زمینی پخته شده و گوشت پخته شده را هم باید جداگانه له کنید.

  3. قابلمه ای مناسب انتخاب کنید و پیاز های سرخ شده را به همراه کمی روغن داخلش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.تمام ادویه ها را به همراه کمی نمک به پیاز سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید.بعد از کمی تفت دادن ادویه ها وپیاز در روغن ،رب گوجه را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا در اثر حرارت خامی رب گرفته شود و رنگ رب باز شود.

  4. سپس به آنها نخودلپه له شده ، سیب زمینی و گوشت له شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند. در حین هم زدن ، آب گوشت را هم به مواد مخلوط شده اضافه کنید و هم بزنید تا آب گوشت کاملا جذب مواد شود. این خورشت باید کم آب باشد به همین دلیل نباید زیاد آب گوشت را اضافه کرد.در واقعه همان 2 پیمانه کافیست.

  5. بعد ازمخلوط کردن کامل مواد ، در قابلمه را ببندید و حرارت شعله را کم کنید و اجازه دهید تا خورشت کاملا جا بیفتتد.

  6. وقتی خورشت کاملا جا افتاد در اواخر پخت مثلا 10 الی 15 دقیقه قبل از خاموش کردن حرارت ، گلاب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. خورشت قیمه بوشهری آماده شده را در ظرف مورد نظرتان بکشید و در کنار شکر پلو میل کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها