آموزش یکی از پرطرفدارترین غذاها

طرز تهیه لازانیا

کد خبر: ۱۲۷۷۰۰۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد که آسانترین روش پخت “لازانیا” با فر و بدون فر را می خوانید.

طرز تهیه لازانیا

مواد لازم لازانیا

 

لازانیا

بسته1

پیاز

عدد7

قارچ

عدد1

گوشت چرخ کرده

گرم250

فلفل دلمه ای

عدد1

نمک

مقدار لازم

فلفل

مقدار لازم

زردچوبه

مقدار لازم

رب گوجه فرهنگی

قاشق غذاخوری2

کره

گرم30

آرد سفید

قاشق غذاخوری5/1

شیر گرم

لیوان5/1

سیب زمینی ورقه ای

به اندازه کف ظرف

ادویه مخصوص لازانیا

مقدار لازم

پنیر پیتزای رنده شده

گرم250

 

طرز تهیه لازانیا

 

  1. ابتدا باید قارچ های شسته و خشک شده را به صورت ورقه ای خرد کنیم و در کمی روغن تفت دهیم .

  2. مقدار کمی هم نمکروی آن می پاشیم تا مزه دار شود و روی حرارت بالا کمی تفت بخورد و آب نیندازد.

  3. سپس پیازها را رنده میکنیم و در مقداری روغن تفت میدهیم به طوری که رنگ آن طلایی شود .

  4. بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه میکنیم تا در کنار پیازها سرخ شوند. در حین تفت دادن گوشت ها با پیاز ،فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را اضافه میکنیم تا به همراه گوشت و پیاز کمی تفت بخورد.

  5. در آخر پخت قارچ ها را به همراه ادویه مخصوص لازانیا و نمکو فلفل و زردچوبه و رب اضافه میکنیم و کاملا هم میزنیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند و کنار هم مزه دار شوند.

  6. بعد از آماده سازی مواد میانی لازانیا ، باید در یک قابلمه مناسب و نسبتا بزرگ 5 لیتر آب را به جوش بیاوریم و به مقدار 2 الی 3 قاشق روغن و نمکداخل آن بریزیم .

  7. ورقه های لازانیا را به آرامی و تک تک داخل آب جوش قرار دهید تا با مدت زمانی که روی جعبه لازانیا گفته شده که اصولا 8 تا 10 دقیقه می باشد لازانیا ها پخته و نرم شود.

  8. در این فاصله میتوانید سس سفید را آماده کنید و برای این کار باید کره را داخل یک قابلمه کوچک داغ کنید و آرد سفید را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید .

  9. سپس شیر را اضافه کنید و کمی نمک و فلفلهم داخل آن بریزید تا شیر غلیظ شود و قوامش مثل سس سفید مایونز شود.

  10. لازانیا های پخته شده را از آب خارج کنید و با آب سرد آبکش کنید تا بهم نچسبند.

  11. در کف ظرف یا تابه ی مورد نظر که میخواهید لازانیا را بچینید کمی روغن بریزید و تمام کف ظرف را با سیب زمینی حلقه ای شده پر کنید.

  12. بعد یک لایه از ورقه های لازانیا را روی سیبزمینی ها بچینید و با مواد میانی لازانیا روی ورقه ها بریزید و کمی هم پنیر پیتزای رنده شده بریزید.

  13. دوباره لایه بعدی و تا چند مرحله این لایه ها را ادامه دهید و در لایه آخر ورقه های لازانیا را بریزید و روی آن را با سس سفید پر کنید و با پنیرپیتزای خرد شده تمام سطح لازانیا را بپوشانید.

  14. ظرف را روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا به مدت نیم ساعت لازانیا بپزد. و بعد لازانیا را به اندازه دلخواه برش میدهیم و در ظرف مورد نظر سرو میکنیم.

  15. اگر بخواهید لازانیا را در فر بپزید باید فر را از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و لازانیا را به مدت 35 الی 45 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزند .

  16. در انتهای پخت لازانیا قسمت گریل فر را روشن کنید و حدود 10 دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی لازانیا کمی طلایی شود. ولی مراقب باشید پنیرنسوزد.

  17. لازانیا را وقتی از فر بیرون آوردید صبر کنید تا کمی از دمای پنیر پایین بیاید بعد سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

برای مشاهده دستورالعمل غذای سریع و ساده کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها