شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان با ادامه روند فعلی تا پایان همین هفته 32 میلیون نفر را رد می کند.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۳۳

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می خوانید مرور اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

*شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز 200 هزار نفر عبور کرده و اکنون به طور دقیق به عدد 204 هزار و 506 نفر رسیده است. بازگشایی مدارس در این کشور انتقادات زیادی را از سوی کارشناسان بهداشتی رقم زده است.

*160 تن دیگر در برزیل به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند. در هند نیز در همین چند ساعت اخیر 24 نفر دیگر به کام مرگ کشیده شدند و این آمار برای مکزیک 204 نفر است. در اندونزی نیز اوضاع بحرانی است و در شبانه روز اخیر بیش از 160 تن دیگر جان باختند. روسیه نیز در همین مدت بیش از 160 فوتی ثبت کرده. فیلیپین و اوکراین به ترتیب با 50 و 59 قربانی در 24 ساعت اخیر در وضعیتی بحرانی قرار دارند.

*در انگلستان برگزاری تمامی رویدادهای ورزشی بدون تماشاگر باز هم تمدید شد و به نظر نمی رسد تا پایان سال میلادی جاری تغییری در این تصمیم حاصل شود.

*گزارش های جهانی حاکی از آن است که پاندمیک کرونا در جهان باعث شده تا فاجعه زیست محیطی تا حدودی کنترل شود که البته این تنها مورد مثبت این بیماری در جهان است. این در حالی است که گزارش های مشابه این ادعا را رد کرده بود و حاکی از آن بود که بحران گازهای گلخانه ای مثل سابق وجود دارد.

*دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ادعا کرد واکسن ساخته شده از سوی شرکت داروسازی فایزر آمریکا نخستین واکسن تایید شده نهایی در این کشور است و بعد از آن واکسن جانسون و جانسون با فاصله کمتری به تایید نهایی می رسد.

*وضعیت در کانادا کم کم بحرانی می شود. مقامات بهداشتی از مردم می خواهند در خانه بمانند، نکات بهداشتی را رعایت کنند و به هیچ عنوان و در هیچ جایی تجمع نکنند. گزارش ها حاکی از آن است که برای نخستین بار از ماه می تاکنون شمار مبتلایان در این کشور افزایش یافته است. تا به حال 145 هزار و 415 تن در این کشور مبتلا شده اند و البته آمار قربانیان این کشور 9 هزار و 228 نفر است.

*در انگلیس از مردم خواسته شده تا جایی که امکان دارد در خانه ها بمانند و دورکاری کنند.

*نرخ ابتلا به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی نیز بسیار بالاست. تا این لحظه 661 هزار و 936 نفر مبتلا شده اند و 15 هزار و 992 نفر نیز جان باخته اند.

*ابتلای همزمان کرونا و آنفولانزا به شدت کشنده است. در واقع ابتلای همزمان به این دو بیماری خطر مرگ ناشی از بیماری را دو برابر می کند.

*انجام آزمایشات مربوط به واکسن دانشگاه آکسفورد هنوز در آمریکا ممنوع است. آزمایشات مربوط به این واکسن دو هفته پیش به دلیل به وجود آمدن مشکل نخاعی در یک داوطلب زن متوقف شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها