اثرات خارق العاده نوازش کودکان

نوازش کودکان موجب رشد ذهنی انها میشود

هرگز از لمس و نوازش کودک خود غافل نشوید! لمس کردن کودکان علاوه بر اینکه باعث افزایش عشق میان کودکان و والدین آن ها می شود برای رشد ذهنی آن ها بسیار موثر است.
کد خبر: ۱۲۷۶۷۵۴

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، رشد مغزی در کودکان بسته به لمس شدن ها در جهت مثبت دارد که می تواند عشق را به آن ها هدیه دهد. این لمس کردن ها می تواند از سمت پدر و مادر و یا پرستار بچه باشد و به او احساس خوبی را منتقل کند. فعالیت های زیاد در بیرون از منزل، کار با لوازم الکترونیکی و یک برنامه شلوغ در طول روز باعث می شود که بسیاری از کودکان از این لمس کردن ها و در آغوش گرفتن ها محروم بمانند. آن ها مانند آب و غذا نیاز به محبت و تعامل فیزیکی با اطرافیان خود دارند و به آن وابسته هستند.

چرا لمس کردن به رشد ذهنی بهتر کودکان کمک می کند؟

تحقیقات نشان می دهد که لمس کودکان از یک راه مثبت می تواند به ارتقا و رشد ذهنی بهتر آن ها کمک کند زیرا مستقیما روی عملکرد ذهنی آن ها تاثیر می گذارد اما دلیل آن چیست. در این قسمت به این سوال پاسخ خواهیم داد :

  1. رشد ذهنی کوتاه مدت

طبق مطالعات انجام شده، لمس کردن می تواند باعث رشد ذهنی کودک شود، ارتباط فیزیکی مثبت رشد نورونی و عصبی کودک را در کوتاه مدت افزایش می دهد. نوزادان و کودکان نیاز به ارتباط فیزیکی دارند تا بتوانند در مورد جهان اطراف خود اطلاعات خوبی کسب کنند. این لمس کردن ها به آن ها اجازه می دهد که مهارت های مثبت ارتباطی را یاد بگیرند و همچنین به آن ها کمک می کند که نیازهای خود را به دیگران بگویند و از لحاظ احساسی اجتماعی و ذهنی وضعیت بهتری پیدا کنند.

  1. اثرات مثبت بلند مدت

ارتباط و لمس مثبت کودکان تاثیر زیادی تا سن 8 سالگی و یا حتی بیشتر روی آن ها دارد و باعث می شود که اثرات مثبت را در طولانی مدت روی خود احساس کنند . آن ها می توانند عواطف خود را بهتر کنترل کنند و به اضطراب و استرس خود غلبه نمایند.

  1. افزایش عملکرد ذهنی

ارتباط فیزیکی مثبت باعث بهبود عملکرد مغز کودک می شود. این ارتباط به کودکان کمک می کند که مهارت های جدید را یاد بگیرند. سیستم عصبی آن ها اولین جایی است که شروع به رشد می کند و پایه سازی آن کاملا عالی انجام می شود. به همین دلیل است که تحریک عملکرد مغز در کودکان از طریق ارتباط فیزیکی مثبت بسیار مهم است و باعث ارتقاء حس های مختلف، عملکرد ذهنی و مهارت های اجتماعی خواهد شد.

  1. کمک به رشد مثبت ذهنی

ارتباط فیزیکی به رشد مثبت ذهنی کمک می کند. زمانی که کودکان توسط والدینشان لمس می شوند، کم تر می ترسند و دچار اضطراب و ناراحتی می شوند و در نتیجه این شانس به آن ها داده می شود که بتوانند احساسات خود را به طور موثر ابراز کنند و احساس منفی را در خودشان از بین ببرند. همچنین این گونه آن ها احساس راحتی بیشتری می کنند.

  1. سالم نگه داشتن کودکان

سالم نگه داشتن کودکان از طریق رعایت موارد مختلف که یکی از آن ها بهبود شرایط عصبی است، حاصل خواهد شد. اگر کودک شما اغلب بیمار است یا از لحاظ جسمی مشکل خاصی دارد، احتمالاً پرورش ذهنی در این شرایط به او کمک نخواهد کرد اما با لمس کردن و در آغوش گرفتن یک کودک با شرایط نرمال و طبیعی می توانید این فرصت را به او بدهید که بتواند رشد سالم تری داشته باشد. زیرا لمس کردن کودک باعث آرامش قلب و تنفس، کاهش هورمون های استرس و افزایش قدرت سیستم ایمنی می شود که در سلامت او بسیار موثر است.

  1. افزایش مهارت اجتماعی و احساسی

کودکان باید عادت های اجتماعی مثبت را در خودشان بسازند که شامل یادگیری سرنخ های احساسی اجتماعی است. آن ها همچنین باید ارتباط فیزیکی مثبت و مناسب را یاد بگیرند، احساس خوب را در خودشان ایجاد کنند و به محدودیت های زندگی خود غلبه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها