کد خبر: ۱۲۷۶۶۹۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران ناز، برای پاک کردن لکه آب هویج می‌توانید از آب لیمو و سرکه و سپس محلول مایع لباسشویی و آب استفاده کنید.

 

مراحل پاک کردن لکه آب هویج از روی لباس‌

لکه آب هویج روی لباس را  به آبلیمو یا سرکه آغشته کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه باقی بماند شما میتوانید در این مدت یک قلو یا مسواک روی لکه به آرامی بکشید.

 

اگرهنوز لکه باقی مانده است، آن را به پاک‌کننده لکه‌ بر پایه آنزیم، آغشته کرده و بگذارید ۱۵ دقیقه روی آن بماندو در انتها لباس را کاملا شستشو دهید.

 

در صورت پایداری لکه، از سفیدکننده‌ای مانند پراکسیدهیدروژن یا سفیدکننده حاوی کلر استفاده کنید.این محصولات سفیدکننده خیلی زود لکه را پاک می‌کنند و بهتر است بعد از گذشت کمتر از یک دقیقه لباس را بشویید.

 

بهترین راه برای پاک کردن لکه آب هویج

 

مراحل پاک کردن لکه آب هویج از روی فرش

ابتدا  با استفاده از یک حوله نخی سفید، تا جایی که امکان دارد آب هویج را از روی فرش پاک کنید و محلولی از ترکیب “۱ قاشق چای خوری مایع ظرفشویی + ۱ فنجان آب” درست کنید.

 

با استفاده از یک حوله سفید تمیز، محلول را بر لکه هویج روی فرش اعمال کنید. از بافت بیرونی فرش شروع کرده و  به لایه‌های داخلی نیز نفوذ کنید و آن را آغشته به این محلول کنید. پس از پاک شدن کامل، همان قسمت فرش را با مقداری آب، آبکشی کنید.

 

اگر با وجود مراحل بالا هنوز لکه آب هویج باقی مانده، شما می‌توانید آن را با محلول آب‌ اکسیژنه ۳ درصد پاک کنید؛ اما ابتدا آن را در بخش کوچکی از گوشه فرش امتحان کرده و بگذارید خشک شود. اگر تغییر رنگی روی فرش مشاهده نکردید، می‌توانید لکه آب هویج را با آب‌ اکسیژنه پاک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها