یکی از شیرینی های پرطرفدار نون خامه ای است که یکی از محبوب ترین شیرینی های خامه ای محسوب می شود.
کد خبر: ۱۲۷۶۶۴۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاره، تهیه نون خامه ای در منزل خیلی راحت‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید و به آسانی می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در مدت زمانی کمتر از یک ساعت آماده کنید. البته برای تهیه نان خامه ای با طعم عالی، یک سری نکات را هم باید رعایت کنید که در این مقاله ما همه آن‌ها را براتی شما گردآوری کرده ایم.

طرز تهیه نون خامه ای (خانگی)

مواد لازم نون خامه ای

 

آرد

۱۵۰ گرم (یک پیمانه سر صاف)

آب

۲۵۰ گرم (یک لیوان)

تخم مرغ

 ۴ عدد

پودر شکر

۲۰ گرم

کره

۷۵ گرم

نمک

نوک قاشق چایخوری

وانیل

۱/۴ قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر

۱ قاشق چای‌خوری

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

                     طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

 

طزر تهیه نون خامه ای

 

  1.  شکر ساییده شده یا پودر قند، اندکی نمک و کره را با یک لیوان آب داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید روی حرارت ملایم به جوش آید به طوری که کره کاملا ذوب شود.

  2.  سپس مواد را از روی حرارت کنار بگذارید و آرد الک شده را یکدفعه به مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و به شکل خمیر پخته شده نرمی در آید.

  3.  مجددا مواد را روی اجاق با حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید. همین که مواد به آسانی از دیواره ظرف جدا شوند، آن‌ها را از روی حرارت برداشته و بگذارید کمی خنک شود.

  4. یک عدد تخم مرغ را با همزن به خوبی بزنید و سپس به مواد که کمی خنک شده‌اند اضافه کنید و پنج دقیقه با همزن دور تند، مایه را مخلوط کنید.

  5. در هر مرحله یک تخم مرغ اضافه کنید و دقت داشته باشید مایه شما خیلی سفت یا زیاد شل نباشد. به طوری که وقتی یک گلوله از آن را برمیدارید شکل خود را حفظ کند.

  6. در این مرحله می‌توانید وانیل و بکینگ پودر را هم اضافه کنید.

  7. سینی فر را چرب کنید یا کف آن را کاغذ روغنی بچینید و با کمک قاشق به اندازه یک توپ پینگ پونگ، کم یا بیش، خمیر بردارید و در سینی بگذارید. همچنین می‌توانید از قیف قنادی و ماسوره شکوفه برای یکسان شدن شکل نون خامه ای‌ها استفاده کنید.

  8. باقی مانده خمیر را نیز به همین ترتیب گلوله کنید و با فاصله ۶ تا ۷ سانتیمتر از یکدیگر در سینی بچینید تا بعد از پف کردن به هم نچسبند.

  9. برای پختن پوسته نون خامه ای درجه فر را روی حرارت پایین حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.  لازم است فر را از قبل گرم کرده باشید. سینی را به مدت نیم ساعت در طبقه وسط فر بگذارید تا پوسته آن طلایی شود. توجه داشته باشید، نان خامه ای پخته شده باید پوک و تو خالی باشد.

  10. پوسته نون خامه ای آماده شده را روی سینی یا شبکه سیمی بگذارید تا خنک شوند. هنگامی که نون خامه ای سرد شد ته آن را سوراخ کنید و خامه فرم گرفته را با یک ماسوره وارد آن کنید.

 

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک هل و گلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها