همین امروز و فرداست که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کل جهان از عدد 31 میلیون نفر عبور کند.
کد خبر: ۱۲۷۶۵۱۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در سراسر جهان از رسانه های مختلف جهان است:

*بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می گوید در صورتی که مردم قرنطینه خانگی را رعایت نکنند ممکن است با جریمه 10 هزار پوندی روبرو شوند.

*آنطور که به نظر می رسد کنترل و مدیریت بر روی شیوع ویروس کرونا در ایتالیا باعث شده تا بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی آغاز موج دوم شیوع در این کشور به تعویق بیفتد.

* مردم استرالیا هم نسبت به قوانین قرنطینه ای بی صبر و تحمل شده اند. تجمعاتی از مردم در ملبورن خواستار پایان دادن به قرنطینه اجباری شدند.

*پیش بینی ها حاکی از آن است موج دوم کرونا در اروپا به اندازه موج نخست کشنده نخواهد بود.

*سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع گسترده و غیرقابل کنترل ویروس کرونا در اروپا هشدار داده است. این سازمان همچنین هشدار داده است که کل دنیا برای موج بعدی کرونا باید بسیار بیشتر نسبت به موج اول آمادگی داشته باشد.

*بر اساس گزارش NPR موج دوم ویروس کرونا در اروپا رسما آغاز شده است.

*مرزهای آمریکا به روی کانادا و مکزیک همچنان بسته باقی می ماند.

*وضعیت هند روز به روز بحرانی تر می شود و کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت ادامه این روند هندی ها با سبقت از آمریکا در ماه های آینده تبدیل به بزرگ ترین مرکز جهانی کرونا می شوند. هم اکنون 5 میلیون و 400 هزار و 619 تن دراین کشور مبتلا به کرونا شده اند و 86 هزار و 774 نفر نیز جان باخته اند.

* یافته ها و مطالعات جدید نشان می دهد در طی دوران کرونایی در ایالات متحده آمریکا نرخ افسردگی و استرس در این کشور بالا رفته که البته این شرایط می تواند در کل دنیا حاکم باشد.

*اپیدمیولوژیست ها به شدت هشدار می دهند که استفاده از پرواز برای مسافرت به شدت خطرناک است و نرخ ابتلا در میان مسافران بالا رفته.

*دکتر ریچارد بسر ، مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده خوشبینی بیش از اندازه ترامپ رییس جمهور این کشور بابت عرضه قریب الوقوع واکسن کرونا به مردم این کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت تصور اینکه این واکسن به همین زودی در دسترس عموم قرار بگیرد به شدت حیرت انگیز است. ترامپ پیش از این گفته بود توزیع واکسن ظرف 24 ساعت پس از تأیید نهایی آن آغاز می شود.

*به دنیا شیوع گسترده کرونا در انگلیس و افزایش تعداد مبتلایان دولت این کشور محدودیت های تازه تری را در بسیاری از شهرهای این کشور اعمال خواهد کرد.

*در کلیه شهرهای فرانسه تجمع بیش از 10 نفر در سواحل این کشور ممنوع اعمال شده و خاطیان با جریمه روبرو خواهند شد.

*برای نخستین بار در پنج هفته اخیر کشور نیوزلند در 24 ساعت اخیر هیچ مورد مبتلا به کرونا را ثبت نکرده است.

*بر خلاف تصور پاندمیک کرونا و کم شدن نقل و انتقالات در جهان منجر به بهتر شدن اوضاع زیست محیطی جهان نشده و گازهای گلخانه ای با نرخ نگران کننده ای در حال افزایش هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها