ششمین تقابل استقلال و نمایندگان عراق در لیگ قهرمانان آسیا

پیش به سوی انتقام بعد از ۴۹سال

تیم فوتبال استقلال تهران برای ششمین بار برابر نمایندگان عراق در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (جام باشگاه‌ های آسیا) پیکار می‌کند و در این نبرد به‌دنبال یک انتقال ۴۹ ساله است.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۶۷

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه فردا (یکشنبه) باید در ورزشگاه خلیفه به مصاف الشرطه عراق برود. دیداری سرنوشت‌ساز که برای آبی‌پوشان تهرانی می‌تواند حکم به صعود و یا حذفشان بدهد.

این ششمین تقابل آبی‌پوشان تهرانی برابر نمایندگان عراق در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌ های آسیا به حساب می‌آید. این تیم تا به حال سه بار برابر الشرطه و ۲ بار مقابل نیروی هوایی پیکار کرده که ماحصل آن دو باخت، دو تساوی و یک برد بوده است تا کفه ترازو به سمت کشور رقیب سنگینی کند.

استقلال برای اولین بار در سال ۱۳۵۰ در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که در تایلند برگزار می‌شد ابتدا در دور مقدماتی برای تعیین گروه‌ها به مصاف الشرطه رفت و با نتیجه پرگل سه بر دو شکست خورد.

این ۲ تیم در ادامه تا نیمه‌نهایی بالا آمدند و این بارهم تیم عراقی با نتیجه ۲ بر صفر از سد استقلال گذشت و فینالیست شد. استقلال در نهایت سوم شد و الشرطه به مقام دومی دست پیدا کرد.

در فصل ۱۳۷۸-۱۳۷۷ بار دیگر گذر استقلال به تیم‌های عراقی افتاد. این بار در مرحله دوم آبی‌پوشان به مصاف نیروی هوایی عراق رفتند.

دیدار رفت در بغداد با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد و در بازی برگشت این استقلال بود که در ورزشگاه آزادی حریف خود را با حساب ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله بعدی رسید اما در نهایت فینال را به جوبیلو ایواتای ژاپن باخت و از رسیدن به سومین قهرمانی بازماند.

نهایتا آخرین تقابل این ۲ تیم پیش از بازی فردا، جدال رفتشان در مرحله گروهی همین دوره یعنی فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۹ بود. جایی که ۲ تیم در اربیل عراق تن به تساوی یک بر یک دادند.

ابتدا با یک گل به خودی استقلال پیش افتاد اما در آغاز نیمه دوم الشرطه از روی یک ضربه پنالتی همه چیز را به تساوی کشاند و بازی با همین نتیجه تمام شد.

حال باید دید استقلال تهران می‌تواند در ششمین تقابل تعداد بردها را برابر کند و از آن مهم‌تر پس از حدود ۴۹ سال با شکست الشرطه از این تیم انتقام بگیرد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها