شمار افراد آلوده به کرونا در روسیه پس از هفته ها کاهش بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است تا بسیاری از صاحبنظران حوزه درمان به این باور برسند که موج دوم گسترش این ویروس در روسیه آغاز شده است.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۳۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، شمار تلفات بیماری کرونا در روسیه از مرز ۱۹ هزار نفر فراتر رفته است و روزانه بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را در پهناورترین کشور دنیا از دست می‌دهند.

پنجشنبه گذشته ۱۴۴ نفر در روسیه به دلیل ابتلا به کرونا جان سپردند حال آنکه روز چهارشنبه این رقم ۱۳۲ نفر و سه شنبه ۱۵۰ نفر بود که حداکثر تلفات در روسیه بر اثر کرونا نسبت به دوماه پیش را نشان می‌دهد زمانی که روس‌ها اعلام کردند از پیک ابتلا به کرونا عبور کرده اند.

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در بین مناطق روسیه، در مسکو گزارش شده است به طوری که در طول ۲۴ ساعت ۷۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در پایتخت ثبت شده است.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در روسیه تاکنون بیش از یک میلیون نفر به بیماری کرونا مبتلا یا به ویروس آن مبتلا شده اند و از این تعداد نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

روسیه در حال حاضر از نظر شمار بیماران یا افراد آلوده به ویروس کرونا، در مکان چهارم جهان قرار دارد.

با وجود افزایش تعداد بیماران، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که هیچ دلیلی برای از سرگیری قرنطینه و خودانزوایی برای پیشگیری از کرونا در روسیه وجود ندارد.

وی که به نگرانی خبرنگاران در خصوص آغاز موج دوم کرونا پاسخ می داد، با رد آغاز موج دوم کرونا اظهار داشت: انسجام بموقع سیستم بهداشت در روسیه امکان آن را می دهد که با آرامش در مورد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا سخن بگوییم.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با کرونا در مناطق روسیه و انسجام سیستم درمان کشور برای این منظور خاطرنشان کرد که این اقدامات تحت کنترل شدید و هماهنگی با دولت روسیه صورت گرفت.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در حالی این سخنان را بیان کرد که شمار مبتلایان به کرونا در روسیه برای چهارمین روز متوالی درحال افزایش است.

در همین حال نگرانی ها در خصوص دانش آموزانی که باید در مدرسه حاضر شوند نیز افزایش یافته است هر چند اخباری که درباره مدارس روسیه منتشر می‌شوند فعلا نگران کننده نیست.

وزارت روشنگری (آموزش و پرورش) روسیه اعلام کرده است که شرایط اپیدمیولوژی در مدارس روسیه برغم افزایش شمار بیماران کرونایی در این کشور عادی است.

سرگئی کراوتسوف وزیر روشنگری روسیه گفته در حال حاضر هیچ دلیلی برای آموزش از راه دور دانش آموزان وجود ندارد.

به گفته وی، فقط تعداد معدودی از دانش آموزان به این بیماری مبتلا شده اند.

گفتنی است در مدارس روسیه، اصول ابلاغ شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار مبارزه با بیماریهای واگیر ازجمله کرونا در روسیه) اجرا می شود و در درب های ورودی مدارس، دستگاههایی برای سنجش دمای بدن دانش آموزان نصب شده است.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی شش هزار و ۶۵ مورد جدید به یک میلیون و 97هزار و 251 نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۱۴۴ نفر دیگر به ۱۹ هزار و ۳۳۹ تن رسیده است که بازهم روند صعودی را نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها