دسر اصفهانی خوشمزه

طرز تهیه خورشت ماست اصفهانی

خورشت ماست یک غذای سنتی و خوشمزه است که در اصل آن را با گوشت گردن گوسفند تهیه می‌کردند. خورش ماست یا خورشت ماست غذایی بومی اصفهان است.
کد خبر: ۱۲۷۶۲۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هفت گنج، خورشت ماست یک غذای سنتی و خوشمزه اصفهانی است که در اصل آن را با گوشت گردن گوسفند تهیه می‌کردند اما شما بسته به سلیقه یا به دلیل پیروی از رژیم غذایی خاص یا منع مصرف گوشت قرمز می‌توانید آن را با مرغ جایگزین کنید. این غذا که ظاهری شبیه به حلیم دارد را معمولا به عنوان پیش‌غذا سرو می‌کنند.

طرز تهیه خورشت ماست اصفهانی

مواد لازم خورشت ماست

 

گوشت گردن بی‌ استخوان

250 گرم

ماست سون

3 پیمانه

پیاز

1 عدد

زرده تخم مرغ

عدد 1

شکر

نصف لیوان

گردو

1 قاشق سوپ‌خوری

 نمک و زردچوبه

به مقدار لازم

بادام

1 قاشق سوپ‌خوری

گلاب

1 قاشق سوپ‌خوری

زعفران

1 قاشق سوپ‌خوری

 

طرز تهیه خورشت ماست

 

  1. گوشت گردن (همانطور که اشاره شد بسته به سلیقه می‌توانید به جای گوشت قرمز از مرغ استفاده کنید). را به همراه پیاز و زرد‌چوبه در قابلمه‌ای بریزید و کمی تفت دهید سپس چند لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به خوبی پخته شده و گوشت نرم شود.

  2. (در صورتیکه از گوشت با استخوان استفاده کرده‌اید در این مرحله باید آن را از طرف خارج کرده و با دقت استخوان‌ها را جدا کنید). گوشت را به خوبی بکوبید تا جایی که کاملا کش بیاید.

  3. همزمان در ظرفی دیگر تخم مرغ را با شکر و ماست هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند؛

  4. این مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و تا وقتی که جوش بیاید صبر کنید. بعد گوشت را به آن اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.نمک، گردو، گلاب، بادام و زعفران را به خورش ماست اضافه کنید، آن را روی حرارت قرار دهید تا جا بیفتد.

  5. بعد از آن خورشت را در ظرف ریخته و مدتی در یخچال بگذارید و پس از آنکه خنک شد به دلخواه با مغز بادام و پسته تزئین کرده و سرو کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها