پاندمیک کرونا در برخی از کشورهای جهان وارد مرحله جدیدتری می شود.
کد خبر: ۱۲۷۶۲۲۰

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر اخبار مربوط به ویروس کرونا در سراسر جهان از رسانه های مختلف خبری است:

*دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می گوید ویروس کرونا نیازی به واکسن ندارد و ایمنی گله ای در نهایت باعث زدودن این ویروس از جوامع بشری می شود. او در حالی که روز سه شنبه با ABC صحبت می کردادعا کرد ویروس کرونا "از بین خواهد رفت" اما گفت این اتفاق ممکن است بدون واکسن بیفتد. او سپس به ایمنی جمعی و یا همان ایمنی گله ای اشاره کرد و گفت این اتفاق می تواند به ناپدید شدن ویروس کرونا منجر شود.

ترامپ در حالی این ادعا را مطرح می کند که بحث «ایمنی گله ای» حتی از سوی برخی از دانشمندان رد شده است.

*مطالعات جدید نشان می دهد که ویروس کرونا خیلی زودتر از آنچه که تصور می شود به آمریکا رسیده بود. این مطالعات حاکی از آن است که از دسامبر 2019 ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا شروع به گسترش کرده و هیچکس متوجه آن نبوده. این مطالعه که پنجشنبه گذشته در مجله تحقیقات اینترنت پزشکی منتشر شد نشان می دهد در اوایل دسامبر سال گذشته از نظر آماری افزایش قابل توجهی در ویزیت های کلینیک و بیمارستان توسط بیمارانی داشت که بیماری های تنفسی داشتند وجود داشته.

* باب وودوارد روزنامه نگار باسابقه سه شنبه شب به CNN گفت: ترامپ "نتوانست واقعیتی را که او درباره ویروس کرونا می دانست به مردم بگوید".

وودوارد ادامه داد: رئیس جمهور از وجود ویروس در ماه فوریه آگاه بود. وودوارد در ادامه گفت که ترامپ می توانست در سخنرانی خود در ماه اتحادیه در مورد وضعیت به آمریکایی ها در مورد ویروس هشدار دهد اما این کار را نکرد.

* پلاسما درمانی همچنان به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی ویروس کرونا معرفی می شود. یک مطالعه جدید شواهدی را نشان می دهد که تزریق پلاسمای افراد بهبودیافته از کرونا ممکن است به دیگر بیماران کرونایی کمک کند تا زنده بمانند.

محققان روز سه شنبه گزارش دادند ، بیمارانی که تحت درمان با پلاسما در بیمارستان «مونتی سینای» در شهر نیویورک قرار گرفته اند ، در مقایسه با بیمارانی که تحت درمان قرار نگرفته اند ، احتمال مرگ و میر  کمتری داشتند.

*یکی از دانشمندان ارشد سازمان جهانی بهداشت می گوید بازگشت زندگی عادی تا حداقل پایان سال 2022 امکان پذیر نیست. دکتر سمیا سوامیناتان ، مدیر ارشد علوم در سازمان بهداشت جهانی در ژنو دراینباره گفت که حتی در صورت ارائه واکسن به کل مردم جهان باز هم باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود و اوضاع به این زودی به حالت سابق برنمی گردد.

* بیل گیتس مدیرعامل سابق مایکروسافت مدعی شد ایالات متحده برای تأمین بودجه واکسن کرونا برای کشورهای فقیر تلاش خواهد کرد.

* وزیر آموزش و تحقیقات آلمان انتظار ندارد که واکسن ویروس کرونا تا قبل از اواسط سال 2021 به طور گسترده در دسترس باشد.

آنجا ماریا-آنتونیا کارلیچک گفت كه پس از یافتن درمان بین 55 تا 65 درصد از شهروندان این كشور نیاز به واكسن دارند.

*مقامات هنگ کنگ تست گیری گسترده و سراسر کرونا را از یک میلیون و 800 هزار نفر انجام دادند و 38 مورد جدید از ابتلا پیدا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها