مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف متفاوت است؛ این ویروس می تواند بین چند ساعت تا چند روز بر روی سطوح مختلف عمر کند، اما باید پرسید آیا قدرت بیماری زایی کرونا روی سطوح حفظ می شود؟
کد خبر: ۱۲۷۶۲۱۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در منابع مختلف زمان های متفاوتی برای طول عمر کرونا بر روی سطوح ذکر شده است؛ به طوری که بر اساس مطالعات انجام شده ویروس کرونا می تواند روی موبایل بین یک تا چهار روز، روی پارچه و لباس بین چند ساعت تا دو روز، روی کاغذ و اسکناس بین سه ساعت تا چهار روز، بر روی شیشه چهار تا پنج روز، روی چوب دو تا پنج روز و بر روی آلومینیوم بین هشت ساعت تا پنج روز عمر کند.
همچنین برآورد می شود که این ویروس سه تا هفت روز روی سطوح پلاستیکی و بین چهار تا هفت روز نیز بر روی سطح ماسک ماندگار باشد.
 
البته این اطلاعات به این معنی نیست که قدرت بیماری زایی ویروس های باقی مانده، پس از گذشت زمان ذکر شده، بر روی سطوح حفظ شده باشد یا تعداد ویروس های باقی مانده برای بیمار کردن فرد کافی باشد.
بر اساس اخرین اطلاعات موجود، ریسک انتقال بیماری کووید_۱۹ از طریق سطوح پایین است و ویروس های موجود بر روی سطوح نهایتا سه تا پنج روز زنده می مانند.
 
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در عین حال باید توجه کرد که با پنج روز رها کردن سطوح آلوده، ویروسی که بتواند شما را به کرونا مبتلا کند، باقی نمی ماند. البته این موضوع درباره ماسک و روپوش پزشکی اتاق ای سی یو بیماران کرونایی صدق نمی کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها