با تأیید گزارش های مربوط به اوهام و مه مغزی ، تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه ویروس کرونا به سلول های مغزی حمله می کند و باعث از بین بردن سلول های مغزی می شود و عوارضی جدی را به وجود می آورد.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۷۱

به گزارش جام جم آنلاین ، دانشمندان در سراسر جهان در مطالعه ای که این هفته بصورت آنلاین ارسال شده است ، نشان داده اند كه ویروس کرونا، سلول های مغز را با استفاده از گیرنده های خود برای همانند سازی مورد حمله قرار می دهد.

در این روند ، به نظر می رسد که عفونت کرونایی، اکسیژن سایر سلول های مغزی می مکد و در نهایت سلول های مغزی را از بین می برد.

به نظر نمی رسد تاکنون تأثیر ویروس کرونا بر مغز باعث مرگ بیماران کرونایی شود اما محققان می گویند که عفونت کنترل نشده در سلول های مغزی می تواند کشنده باشد.

دکتر آکیکو ایوازاکی ، ایمونولوژیست دانشگاه ییل ، و تیم وی از "ارگانوئیدها" مغز انسان - مغزهای کوچک آزمایشگاهی ساخته شده از سلول های بنیادی انسان - و موش ها برای بررسی حمله ویروس کرونا استفاده کردند.

در ارگانوئیدها ویروس به سلول های مغزی حمله می کند و نه تنها سلول های هدف که سلول های مجاور آنها را هم تحت تاثیر قرار داده و اکسیژن موجود در آنها را می مکد.

سلول های مغز ، نورون نامیده می شوند و از طریق سیگنال های الکتریکی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

در یک مغز سالم ، این تکانه ها به طور یکپارچه و به سرعت از طریق یک شبکه گسترده از نورون ها حرکت می کنند ، مانند بزرگراه اطلاعاتی عظیم و پیچیده.اما ، مانند چاله های موجود در جاده ها ، تکه های سلول های مرده جریان این اطلاعات را قطع می کنند.

در نتیجه ، افراد آسیب دیده مغزی یا در مراحل اولیه آلزایمر ممکن است "مه مغزی" داشته باشند ، زیرا اطلاعات بر روی این مناطق مرده در مغز قرار می گیرد.

هر چند ویروس کرونا قرار نیست در نهایت منجر به آلزایمر شود اما پدیده مه مغزی را به وجود می آورد و باعث خستگی و گیج بودن یک فرد خواهد شد.

مطالعات نشان می دهد عارضه مه مغزی برای شمار قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا وجود دارد.

تحقیقی که در ماه ژوئن در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد نشان داد که حدود 84 درصد بیماران کرونا دچار علائم عصبی مانند سردرد ، هذیان ، مشکل در حافظه یا توجه و احساس سوزش یا خارش می شوند.

در مطالعات کالبد شکافی مشخص شد که بیمارانی که به دلیل ویروس کرونا بیمار بودند ، نشانه هایی از یک شکل خطرناک تورم مغزی داشتند. برخی از سلول های مغزی آنها نیز از بین رفته بود.

حالا که مشخص شد ویروس کرونا می تواند به مغز حمله کنددانشمندان باید نحوه رسیدن ویروس به مغز را بررسی کنند و بدانند در مورد آن چه باید بکنند که البته هنوز بسیار مبهم است و دانشمندان به نتیجه ای نرسیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها