یک غذای مجلسی شمالی خوشمزه

طرز تهیه کشمش پلو با مرغ

کشمش پلو با مرغ یک غذای خوشمزه شمالی است که طرفداران زیادی دارد و در مجالس و میهمانی ها در آن استفاده می شود این غذا مجلسی است که دارای خاصیت های فراوان است.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارسینه، کشمش پلو با مرغ یک غذای خوشمزه شمالی است که طرفداران زیادی دارد و در مجالس و میهمانی ها در آن استفاده می شود این غذا مجلسی است که دارای خاصیت های فراوان است.

طرز تهیه کشمش پلو با مرغ

مواد لازم برای تهیه کشمش پلو با مرغ

 

برنج

۶ پیمانه

 

مرغ

۱ عدد

 

کشمش (پلویی)

۲ پیمانه

 

زعفران (آب کرده)

۳ قاشق سوپخوری

 

روغن (حیوانی)

۱/۲ پیمانه

 

پیاز (سرخ شده)

۱ چهارم پیمانه

 

روغن

به میزان لازم

 

کرفس (اختیاری)

به میزان لازم

 

رب نارنج

۳ قاشق سوپخوری

 

نمک

به میزان لازم

 

فلفل

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه کشمش پلو با مرغ

  1. ابتدا مرغ را شسته و پوست آن را جدا میکنیم و مرغ را به شش یا هشت تکه تقسیم نموده و با نمک، فلفل و ادویه مزه‌دار می‌کنیم.
  2. بعد مرغ‌های مزه‌دار شده را با مقداری روغن با حرارت ملایم سرخ می‌نماییم.

  3. در آخر رب نارنج را با نصف پیمانه آب مخلوط کرده و به همراه پیازداغ روی مرغ‌های سرخ‌شده می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا کاملا بپزند.اگر دوست دارید میتوانید مقداری کرفس را جداگانه سرخ کرده و با مواد مخلوط کنید.

  4. برنج را در ظرفی مناسب به مرحله آبکشی رسانده و آبکش نموده و دم می‌کنیم. کشمش‌ها را شسته و سرخ نموده سپس مقداری از برنج دم کرده، کشمش، زعفران و روغن حیوانی داغ کرده را با هم مخلوط می‌کنیم.

  5. در ظرف سرو ابتدا پلوی ساده را کشیده، تکه‌های مرغ را بر روی آن قرار داده و مخلوط کشمش و برنج را روی آن می‌دهیم و سرو می‌نماییم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها