نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به نسبت کل مبتلایان در سراسر جهان به 4 درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۲۷۵۹۲۳

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که آمار مبتلایان به کرونا کم کم به 29 میلیون نفر نزدیک می شود مهم ترین اخبار مربوط به این ویروس را در رسانه های سراسر جهان مرور می کنیم، خبرهایی که عمده آنها مربوط به ساخت و آزمایش واکسن کرونا می شود:

*تمامی اخبار مربوط به ساخت واکسن کرونا تحت سلطه شرکت آسترازینیکا قرار داشت که قرار بود واکسن ساخته شده دانشگاه آکسفورد را به تولید انبوه برساند اما گویا در نهایت این چینی ها هستند که برنده رقابت ساخت واکسن هستند. دانشمندان اکنون ، شاید برای اولین بار ، به طور جدی در حال بررسی این مسئله هستند که آیا چین برای اولین بار یک واکسن موثر تولید می کند. هر چند واکسن چینی ها هنوز به مرحله نهایی نرسیده است اما اخبار حاکی از آن است که آنها حتی از آکسفورد و مدرنا هم سبقت گرفته اند. آنها پیروز نهایی ساخت واکسن کرونا هستند؟

*دانشگاه آکسفورد با وجود پیش آمدن مشکل در فاز نهایی آزمایش انسانی واکسن ساخته شده خود همچنان ادعا می کند ساخت این واکسن قطعی است. یکی از پروفسورهای پروژه عظیم و هزینه بر واکسن آکسفورد تاکید کرده که این واکسن ساخته شده اما به موج دوم شیوع ویروس کرونا در بریتانیا نمی رسد.

*دولت بریتانیا برآورده که نزدیک به 4 میلیون و 500 هزار نفر از شهروندان این کشور در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و به هر شکل ممکن دوباره باید به شدت قوانین قرنطینه ای بر این کشور حاکم شود. قبلا نظرسنجی ها نشان داده بود نیمی از مردم انگلیس اعتقادی به رعایت فاصله اجتماعی ندارند و هم اکنون سواحل این کشور پر از افرادی است که به قصد تفریح به آنجا رفته اند.

*تست کرونای دیه گو سیمئونه سرمربی آرژانتینی تیم اتلتیکومادرید مثبت اعلام شده است. پیش از او چهره های مطرح و متعدد دیگری از دنیای فوتبال مبتلا به این ویروس شده بودند. این سرمربی مطرح هم اکنون در قرنطینه است و تمرینات پیش فصل تیمش را از دست داده است.

*فرانسه رکورد بسیار وحشتناکی در زمینه ابتلا در یک روز زده است. روز گذشته تست کرونای 10 هزار شهروند این کشور مثبت اعلام شده است که از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور تا اکنون بی سابقه است. شیوع بیماری در این کشور مجددا عود کرده است.

* جانی 67 ساله و کتی 65 ساله یک زوج آمریکایی ساکن کارولینای شمالی که هر دو به کرونا مبتلا شده بودند در حالی که دست در دست یکدیگر داشتند به فاصله چهار دقیقه از یکدیگر فوت کردند تا توجهات بسیار زیادی به سمت این خبر تراژیک و غم انگیز جلب شود.

*به دنبال بازگشایی مدارس در آمریکا یک معلم 28 ساله پس از ابتلا به کرونا در گذشت تا موضوع بازگشایی بار دیگر به شدت مورد انتقاد قرار بگیرد.

*در برلین پایتخت آلمان شورش های ضددولتی در پی اعمال قوانین قرنطینه ای ادامه دارد. اقتصاد قدرتمندترین کشور اروپا تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از شهروندان این کشور مخالف ادامه قرنطینه سراسری هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها