فیلم سینمایی «صیاد» به کارگردانی «علیرضا افتخاری» در آستانه چهلمین بزرگداشت دفاع مقدس کلید خورد.
کد خبر: ۱۲۷۵۹۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، این اثر سینمایی روایتی متفاوت از مبارزات چریکی و کاماندویی تک تیراندازهای کشور طی 7سال دفاع مقدس را به است.
 
علیرضا افتخاری، نویسنده تهیه کننده و کارگردان فیلم «صیاد» در این باره به فارس گفت: مهمترین و اصلی ترین
دغدغه در تولید این اثر سینمایی حضور و رقابت در فستیوال های کلاس یک و جشنواره های معتبر بین المللی است.
 
این فیلمساز جوان اضافه کرد: در فیلم صیاد با نگاهی دقیق به زندگی نظامی و چریکی قهرمانان تک تیرانداز که بی تردید ارتش های تک نفره هستند و مطالعه و تحلیل حماسه ها و رشادت های نابغه ای که از حیث تکنیک مبارزاتی یگانه ی عالم بود سعی کردم با تحلیلی دقیق همه کنش ها و واکنش های وی در مقاطع مختلف جنگ در فیلمنامه ای با ساختاری مدرن و روایتی غیرخطی و متکی به عنصر تصویر پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: در فیلم صیاد مخاطب با سه اپیزود مستقل و البته پیوسته در قالب یک فیلم بلند با تقابل قهرمان و ضد قهرمان از حیث فنی-نظامی مواجه می شود. فیلم از محرک های حسی فاصله میگیرد، فضای سانتیمانتال را در می نوردد و حتی با زیرپاگذاشتن زمان و تطابق تاریخی؛ رفتارهای بویژه مبارزاتی نابغه تک تیرانداز کشورمان  را در حال، گذشته و آینده به تصویر می کشد.
 
افتخاری افزود: برای تولید این اثر هیجان ویژه ای دارم و در آستانه هفته ی دفاع مقدس امیددارم ماحصل کار آبروی سینمای ارزشی کشور در محافل بین المللی باشد.
 
تهیه کننده فیلم صیاد با اشاره به این نکته که همه هزینه های فیلم صیاد از بخش خصوصی تولید می شود خاطرنشان کرد: اما بیش از همه یادآوری اینکه فیلم «صیاد» بدون حسن همکاری فرمانده مدبر سپاه صاحب الزمان استان اصفهان سردار فدا، مساعدت لشکر عملیاتی ۱۴ امام حسین استان اصفهان،  رهنمودهای علمی و نظامی مرکز آموزش امام علی شهرستان مبارکه و نهایتا همراهی بی شائبه گردان ۱۰۹ امام حسین در شهرستان مبارکه اصفهان میسر نبود.
 
*مشهدی: صیاد مانیفست سینمای انقلاب در جهان سینما
 
همچنین «ابوالفضل مشهدی» مدیر فیلمبرداری و جانشین تهیه کننده فیلم صیاداز شروع فاز دوم فیلمبرداری این اثر خبرداد و به فارس گفت: فیلمبرداری صیاد در استودیو آوا فیلم تهران و روی پرده  آبی آغاز شد و امروز -۲۲شهریورماه- وارد فاز دوم فیلمبرداری که غالبا طراحی عملیات های چریکی -کاماندویی و جنگ های نظامی است در منطقه ی استراتژکی از شهرستان مبارکه می شویم.
 
مشهدی با بیان اینکه آخرین تکنولوژی های رباتیک روز دنیا در تصویربرداری فیلم صیاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: این تکنولوژی  براساس نمونه های هالیودی و با ساختاری بسیار پیچیده توسط متخصصان جوان کشورمان ابتدا مهندسی معکوس و سپس بومی سازی شده است. بکارگیری و پیاده سازی این تکنولوژی رباتیک برای نخستین بار در یک پروژه ی سینمایی ایرانی بکار بسته خواهد شد.در پیاده سازی این تکنولوژی به دلیل تحریم های ظالمانه با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم و نهایتا کمبودها را با تلفیق صنعت خودرو سازی و رباتتیک جبران کردیم.
 
وی این تکنولوژی را در خلق صحنه های اکشن و لحظات هیجان انگیز و حادثه ای این اثر ضروری دانسته و اضافه کرد: تسریع روند تولید، کاهش دسته کم 20جلسه فیلمبرداری و عینیت بخشیدن به ابعاد مختلف و شیوه های مبارزاتی ویژه ی تک تیراندازها از جمله مزایای این سیستم است.
 
مدیر فیلمبرداری «صیاد» در خاتمه اظهار داشت: در پیاده سازی این سیستم بیش از 2سال سعی وافر داشتم و فراغت خاطر و مدام به کار خلق و آزمایش آن مشغول بودم جالب اینکه این سیستم دو ثبت اختراع در سامانه جامع علمی کشور داشته که پس از پایان مراحل تولید اثر همراه با رونمایی فیلم از آن پرده برداری خواهد شد. اکنون همه چیز محیای خلق یک اثر ماندگار در حوزه سینمای جنگ است و سعی داریم مانیفست سینمای انقلاب در جهان سینما باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها