سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 در گفتگو با جام جم آنلاین:

کشاورزان دام های خود را فروختند تا وارد بورس شوند!

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت:مسیری که دربازار بورس کشور برای سهامداران تعریف شد از ابتدا مناسب نبود.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۲۰

رحیم زارع نماینده آباده وعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین افزود:در تمام دنیا افرادی وارد بورس می شوند که اطلاعات کافی از این سیستم دارند و سود و زیان آنرا می پذیرند اما در ایران با تبلیغاتی که انجام دادیم همه را به این بازار فرا خواندیم.
 
وی تاکید کرد:اخیرا شرکت هایی وارد بورس شدند که خودشان هم باورشان نمی شد که سهام آنان دراین بازار پذیرفته شود اما بعد از ورود، با تبلیغات توانستند اعتماد مردم را جلب کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در ابتدا سهام های مهمی مثل شستا را به برخی واگذار کرد ولی اشکال اینجا بود که این سهام در بازار چند دست چرخید و به هر دست سود داد اما  نهایتا به جایی رسید که دیگر قیمتش واقعی نبود و شروع به روند نزولی کرد.
 
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد:بنظر می رسد تنها راهی که می تواند سهامداران بورس را نجات دهد آن است که دولت بنگاههایی را که در اختیار دارد وارد بورس کند تا جبران خسارت نماید،درغیر این صورت پولی که باید به سمت تولید برود و نقدینگی حاصل از آن  اگر مدیریت نشود و روال بر این مسیر ادامه یابد قطعا در کوتاه مدت سهامداران ضرر خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه در ابتدا نباید سهام هر شرکتی در بورس پذیرفته می شد افزود: برخی  حد حضورشان در این بازار نبود و با قیمت های غیر واقعی که را ارائه کردند و از همه بدتر تبلیغاتی که صورت گرفت ،افراد تشویق به حضور در بازار بورس شدند بطوریکه حتی کشاورزان  ما تشویق شدند که دام خود را بفروشند و وارد این بازارشوند اما متاسفانه این سرمایه دردست بورس بهره وری لازم را نداشت و مردم متضرر شدند.
 
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت:در این بازار کسانی که حرفه ای بودند و رانت اطلاعاتی داشتند مشکلی پیدا نکردند اما سهامداران خرد با مشکل مواجه شده اند که کسی هم پاسخگو ی آنان نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
۰
۰
من می خواهم نظر دهم اگر یک دانه گاو ده میلیون تومان قیمت بخورد آذوقه ای که به آن گاو می دهیم دو برابر آن گاو یعنی بیست میلیون تومان است پس دامداری اشتباه است و گاوی که قبلا سی میلیون بود الان شده ده میلیون و ماشینی که قبلا ده میلیون بود الان شده صد میلیون بدون آذوقه و خوراک۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها