خبرهای خوبی از معتبرترین واکسن کرونایی که تا امروز درباره ساخت آن قطعی به نظر می رسید به گوش نمی رسد.
کد خبر: ۱۲۷۵۶۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ، آزمایشات مرحله آخر واکسن کرونا تولید شده توسط شرکت داروسازی آستارازینیکا و دانشگاه آکسفورد به دلیل یک خطا متوقف شده است. این واکسن را دانشگاه آکسفورد ساخته و شرکت عظیم داروسازی قرار بوده آن را تولید کند. یک "رویداد نامطلوب جدی" در آزمایش انسانی و مرحله آخر این واکسن گزارش شده است. مشخص نیست که چه اتفاقی برای افراد داوطلب افتاده است ، اما یک رویداد نامطلوب اگر به بستری شدن در بیمارستان ، تهدید کننده زندگی یا کشنده باشد  "جدی" تلقی می شود و فرآیند ساخت واکسن متوقف خواهد شد.

همچنین استات نیوز گزارش داد یک فرد داوطلب دریافت واکسن پس از ترزیق به شدت واکنش های بدنی نشان داده که انتظار می رود فرد بهبود یابد اما اطلاعات بیشتری در مورد هویت وی در دست نیست. با این فرآیند به نظر نمی رسد آزمایشات انسانی و مرحله آخر آکسفورد انجام شود اما باز هم مشخص نیست که سران آکسفورد و آسترازینیکا خواهان ادامه آزمایش هستند یا خیر.

سازمان جهانی بهداشت امید خود را بر روی آکسفورد و واکسن آن گذشته بود. واکسن آکسفورد معتبرترین واکسنی به شمار می رفت که در جهان ساخته شده است و اکنون با توجه به این اتفاقات نگرانی عمومی در جهان با توجه به شیوع بیشتر کرونا به وجود آمده است.


بیشتر بخوانید: آخرین یافته‌ها درباره عمر ویروس کرونا بر روی سطوح (+جدول)


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها