پاندمیک کرونا افسرده های جهان را چند برابر کرده، این افسردگی هم به سراغ بیماران مبتلا به کرونا می رود و هم به سراغ سایر افراد. اما یک دلیل کاملا واضح برای افسردگی وجود دارد، شرایط بد اقتصادی.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۷۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از time، جهان گیج و ترسان است. شیوع ویروس کرونا به شدت بالا رفته به خصوص در کشورهایی همچون آمریکا، برزیل و هند و البته روسیه.

چشم انداز سال آینده در بهترین حالت نامشخص است. کشورها در حال تولید و توزیع واکسن با سرعت زیادی هستند ، برخی ترجیح می دهند آزمایشات فاز مهم را دور بزنند و زودتر از اینها بخواهند واکسن را به دست مردم برسانند.

با تمام خبرهای امیدوارکننده در رابطه با ساخت واکسن کرونا همه چیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. تعداد بیکاران جهان روز به روز بالاتر می رود. جهان دچار یک افسردگی شده است. فلاکت اقتصادی مهم ترین نقش را در این افسردگی جهانی ایفا می کند، حتی بیشتر از خود ویروس کرونا. حالا این فلاکت اقتصادی نقش زیادی در وخیم شدن اوضاع روحی بسیاری از مردمان جهان ایفا می کند.

اثرات بد و عمیق رکوردهای اقتصادی در سراسر جهان به مدت طولانی باقی می ماند و به این زودی رفع نمی شود. باید سال ها صبر کرد تا برخی از زمینه های اقتصادی به حالت اول خود برگردد.

افسردگی دوره انقباض اقتصادی بدون وقفه نیست. در = دوره هایی می تواند پیشرفت موقت وجود داشته باشد که ظاهر بهبودی را ایجاد می کند. این اتفاق در آمریکا افتاد. رکود بزرگ دهه 1930 با سقوط بازار سهام در اکتبر 1929 آغاز شد و تا اوایل دهه 1940 ادامه داشت؛ زمانی که جنگ جهانی دوم زمینه رشد جدید را ایجاد کرد. آن دوره شامل دو آفت اقتصادی جداگانه بود: اول از 1929 تا 1933 و سپس دوباره از مه 1937 تا 1938. همانند دهه 1930 ، در این دوره افسردگی احتمالاً شاهد لحظات گسترش خواهیم بود.

ویروس کرونا نابرابری بیشتری را در ثروت بین افراد ایجاد می کند و به همان مثال معروف می رسد؛ ثروتمندان ثروتمندتر می شوند و فقیران، فقیرتر.

برآورد می شود که اکنون بسیاری از مردمان جهان تحت تاثیر سقوط اقتصاد که در پی شیوع ویروس کروناست به افسردگی دچار شده باشند.

در رابطه با آمریکا اوضاع سخت تر است. دفتر بودجه کنگره این کشور هشدار داده است که نرخ بیکاری تا دهه آینده سرسختانه بالا باقی می ماند و تولید اقتصادی برای سالها راکد خواهد ماند مگر اینکه در نحوه مالیات و هزینه های دولت تغییراتی ایجاد شود. این انواع تغییرات به تشخیص گسترده بستگی دارد که اقدامات اضطراری برای بازگرداندن سلامت ایالات متحده به اندازه کافی کافی نیست. آنچه در ایالات متحده درست است ، در هرجای دیگر نیز صادق خواهد بود.

بدان معنا که ابر وسیعی از افسردگی سراسر دنیا را برگرفته است. برای تقابل با این افسردگی کارهای زیادی لازم است. دنیا در بدترین شرایط بحرانی به سر می برد و به نظر نمی رسد به این زودی به حالت طبیعی برگردد.

افسرده های دنیا زیادتر شده اند.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها