توصیه‌ پلیس فتا به دانش آموزان و والدین

"احراز هویت دو مرحله‌ای" را فعال کنید

رئیس پلیس فتای پایتخت ضمن توصیه‌هایی به دانش آموزان و والدین آن‌ها در بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی، برخورداری از احراز هویت دومرحله‌ای را الزامی دانست.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفتگو اظهار داشت: پلیس قوی‌تر از گذشته در کنار والدین و دانش آموزانی است که از نرم افزار شاد استفاده می‌کنند و تلاش دارد فضایی امن را رقم بزند.
 
وی با اشاره به تولید ۲۶ جلد کتاب در پلیس و آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص تهدیدات مجازی اظهار کرد: با توجه به آموزش مجازی و فراگیری بهره مندی از این فضا، پلیس هم در کنار آموزش و پرورش قرار دارد.
 
سرهنگ گودرزی رفع بحث‌های امنیتی از شبکه شاد را نیازمند صرف زمان دانست و افزود: راه اندازی این شبکه در کل زیبا و مناسب است؛ به ویژه اینکه نرم افزار فراگیر شده است و دانش آموزن را از دوره ابتدایی با آموزش‌های فضای مجازی آشنا می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: دغدغه پلیس مباحث امنیتی است، به عنوان مثال اگر مزاحمت یا دسترسی غیر مجاز صورت گیرد، بلافاصله به دوستان منعکس می‌کنیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.
 
سرهنگ گودرزی با انتقاد از وضع سواد رسانه‌ای گفت: والدین باید سرعت عمل بیشتری از خود نشان دهند تا بر فرزندان نظارت داشته و با آن‌ها همراهی کنند.
 
رئیس پلیس فتای پایتخت با تاکید بر اینکه فیلترشکن و پروکسی نباید روی گوشی دانش آموزان نصب باشد، افزود: این‌ها حاوی تبلیغاتی هستند که محتوای آن، با سن کودکان تناسب ندارد.
 
سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: هر کس از شبکه اجتماعی استفاده می‌کند، الزاما باید از احراز هویت دو مرحله‌ای بهره گیری کند که در غیر اینصورت حریم خصوصی مردم مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی همچنین نسبت به برخی بازی‌ها هشدار داد و گفت: بازی‌های نامعتبر حاوی بدافزار هستند که مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نبوده و حریم خصوصی گوشی فرد را تحت شعاع قرار می‌دهد.
 
در ادامه برنامه علی رمضانی، مدیر فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه امنیت فضای مجازی، مهم‌ترین شاخص ما در راستای آموزش مجازی است، گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری همراه اول پیام رسان شاد را ایجاد کرد و جوانان کشورمان این پیام رسان را به یک نرم افزار تبدیل کردند.
 
وی با استناد به رویکرد تربیت محور آموزش و پرورش، امن بودن فضای مجازی را برای آموزش الزامی دانست و افزود: آموزش و پرورش در این قضیه با حساسیت بالا برخورد و فضایی ایجاد کرده است تا خانواده‌ها آرامش خاطر داشته باشند.
 
رمضانی خاطرنشان کرد: دل نگرانی مسئولان این بود که ظرفیت استفاده از پیام رسان‌های خارجی کاهش یابد و خوشبختانه با شکل گیری شبکه شاد مخاطبان شکبه‌های بیگانه کاهش یافته است.
 
وی همچنین به سایر دستگاه‌ها توصیه کرد با استفاده از فناوری و تجهیزات به روز، مخاطبان خود را اقناع به استفاده از ظرفیت‌های داخلی کنند.
 
رمضانی ایجاد عدالت اجتماعی را از دیگر دستاورد‌های شبکه شاد دانست و افزود: خوشبختانه در مناطقی که محروم بودند، تلاش بیشتری برای رساندن اینترنت به دانش آموزان صورت گرفت و هم اینک خرید تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم با همکاری خیرین در حال گسترش است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها