مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد: جنگنده‌ میگ -۲۹ این کشور روز دوشنبه سه مرتبه برای رهگیری هواپیماهایی شناسایی نیروی هوایی انگلیس بر فراز دریای بارنتس و دور کردن آن از حریم هوایی روسیه، به هوا برخاست.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۶۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرکز مدیریت دفاع ملی فدراسیون روسیه گزارش داده است که روز دوشنبه 7 سپتامبر (17 شهریور ماه) جنگنده میگ -29 نیروهای هوا-فضای این کشور هواپیمای شناسایی راهبردی RC-135 متعلق به نیروی هوایی انگلیس را بر فراز دریای بارنتس اسکورت کرد. این سومین رهگیری هواپیماهای شناسایی خارجی بر فراز دریای بارنتس، طی این روز بود.
 
بر اساس اطلاعات مرکز مدیریت دفاع ملی، سیستم‌های کنترل حریم هوایی روسیه، روز دوشنبه یک هدف هوایی که در حال پرواز به سمت مرزهای ملی بر فراز آبهای بین المللی دریای بارنتس بود را مشاهده کردند. در این رابطه، بلافاصله یک جنگنده میگ -29 پدافند هوایی ناوگان دریای شمال روسیه به هوا برخاست. خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را به عنوان یک هواپیمای شناسایی راهبردی نیروی هوایی انگلیس از نوع RC-135 شناسایی و آن را به منظور دور شدن از حریم هوایی روسیه اسکورت کردند.
 
این مرکز یادآور شد در اوایل روز دوشنبه نیز، یک فروند هواپیمای نیروی هوایی نروژ و یک هواپیمای شناسایی راهبردی از نوع R1 Sentinel، متعلق به نیروی هوایی انگلیس در همان منطقه توسط جنگنده‌های روسی رهگیری شدند.
 
هفته گذشته، در روزهای نخست ماه سپتامبر، (دهه دوم شهریور) چهار بار رهگیری مشابه هواپیماهای نظامی نروژی رخ داد. در تاریخ سوم سپتامبر (13 شهریور) نیز جنگنده‌ میگ-31 روسی برای رهگیری و دور کردن هواپیماهای شناسایی آمریکایی و انگلیسی بر فراز دریای بارنتس مجبور به پرواز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها