دبیر مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت:بنظر می رسد دولت تلاش می کند سفر رئیس مجلس به خوزستان برای حل مشکلات این استان را کم رنگ نشان بدهد.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۵۱

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز وعضوکمیسیون عمران مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین افزود:مجلس شورای اسلامی و ریاست آن ، ظرفیت تحقق نیازهای اساسی مردم مثل آب و فاضلاب را دارد و درکنار مردم ایستاده و امیدوارانه کارها را پیگیری می کنند.
 
عضو کمیته آب کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:اگر دولت می خواهد از سفر رئیس مجلس و نمایندگان برداشت سیاسی داشته باشد و یا زود هنگام وارد عرصه انتخاباتی شود بهتر است به سوابق اجرایی 7 سال گذشته خود بازگردد و ابتدا پاسخگوی عملکرد و وعده های خود طی این مدت باشد.
 
وی با اشاره سفر اخیر به خوزستان که بر اساس وظیفه نظارتی و قانونگذاری مجلس صورت گرفت افزود: تلاش براین بود تا مشخص شود اعتنباراتی که در سنوات گذشته برای استان خوزستان تخصیص پیدا کرده تا چه میزان و در چه مسیری هزینه شده است.
 
نماینده مردم اهواز گفت:در سنوات گذشته برای استان خوزستان اعتبارات، درموضوعاتی خاص گذاشته شد اما
متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و برخی اوقات سوء استفاده هایی که انجام گرفت این مبالغ به درستی هزینه نشد.
 
وی تاکید کرد:در دهه 80  ازبانک جهانی مبلغ 149 میلیون دلار برای حل مشکل فاضلاب اهواز دریافت شد و همزمان مبلغ 127 میلیون دلار نیز به شیراز تعلق گرفت اما سوال اینجاست که چرا مشکلات شیراز حل شد اما مشکلات اهواز و کوت عبدالله برای همیشه باقی ماند.
 
یوسفی با بیان اینکه ریاست جمهوری دو سفر به استان خوزستان درسال 93 و 96 داشتند و اعلام کردند 10 هزار میلیارد تومان برای حل مشکل آب شرب منطقه تخصیص یافته گفت:خوزستان با داشتن 5 رودخانه بزرگ هنوز آب ندارد و25 شهر این استان به همراه 702 روستا با تنش آبی مواجه هستند که این امر نشان می دهد باید مجلس در بعد نظارتی خود وارد میدان شود وبا بررسی های دقیق مشخص کند مبالغ اختصاص یافته در کجا و چگونه هزینه شده است.
 
وی در ادامه تاکید کرد:پس از این سفر در بعد قانونگذاری مجلس یازدهم برای حل مشکل استان مقرر شد دربودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه که از سال پیش رو نوشته خواهد شد احکامی دائمی بخصوص در حوزه زیر ساخت ها مثل آب و فاضلاب درنظر گرفته شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها