در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که با هدف بازنگری در نظام مالیاتی کشور تدوین شده، به پایان رسید و بررسی این لایحه در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۷۵۳۷۴
به گزارش جام جم انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد در تاریخ 10 شهریورماه به ریاست وزیر امور اقتصادی، روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که با هدف بازنگری در نظام مالیاتی کشور تدوین شده، به پایان رسید و در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.
 
براساس این گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی با توجه به شرایط اقتصادی کشور، چالش­ های ناشی از موضوع شفافیت اقتصادی و تشدید نابرابری­ ها در توزیع درآمد و ثروت و هم چنین احکام سیاست ­های اقتصاد مقاومتی، بازنگری در نظام مالیاتی کشور را امری ضروری دانسته و در همین راستا با همکاری و مشورت دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و اساتید دانشگاه لایحه اصلاح قانون مالیات­ های مستقیم را در سه محور کلی "ساماندهی معافیت ­ها و مشوق­ های مالیاتی"، "اجرای سیستم مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی" و "برقراری مالیات بر دارایی (شامل مالیات بر عایدی املاک، مالیات سالانه املاک و مالیات سالانه خودرو)" جهت طرح و طی مراحلی تقنینی ارائه نمود.
 
به علاوه در این لایحه با هدف بهبود توزیع ثروت وضع مالیات سالانه املاک مسکونی (گران قیمت) و مالیات سالانه خودرو (لوکس) و حمایت از فضای کسب و کار، مالیات حق تمبر لغو  و مالیات بر سود سهام و سهم الشرکه و کاهش نرخ مالیات شرکت­ ها از نرخ  ۲۵ درصد به ۱۰ درصد نیز مدنظر قرار گرفته است.
 
در کمیته اصلی کمیسیون اقتصاد هیئت دولت، روند بررسی لایحه مزبور به اتمام رسید و جهت تایید نهایی در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها