رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری زن و مردی کلاهبردار که با ارائه رسید بانکی جعلی 3میلیارد و 700 میلیون ریال ارز خارجی خریده بودند، خبر داد .
کد خبر: ۱۲۷۵۲۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید علی شریفی" در تشریح این خبر گفت: دوم اردیبهشت سال جاری پرونده ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری 101 تجریش با شکایت مالک مغازه طلافروشی تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.
 
وی بیان داشت: شاکی پس از مراجعه به پایگاه یکم به کارآگاهان اظهار کرد، بیست و هفتم فروردین ماه شخصی به نام هاشم با تلفن مغازه ام تماس گرفت و تقاضای خرید 60 قطعه سکه بهار آزادی به مبلغ سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال کردو متعاقب آن شماره ساتنا خود را به وی ارائه که او نیز پس از دقایقی تصویری مبنی بر واریز مبلغ معامله را به تلفنم ارسال کرد لیکن به دلیل پایان وقت اداری بانک امکان پیگیری نبوده و با پافشاری و اصراری که خریدار بابت اینکه پول را به حساب واریز کرده بایستی سکه ها را در همین لحظه تحویل پیکی که اعزام می کند، بدهم. بناچار سکه را به پیک تحویل دادم ولی پس از تحویل سکه ها متوجه شدم وجهی به حسابم واریز نشده و با این شگرد از من کلاهبرداری شده است.
 
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: در گام اول تحقیقات کارآگاهان موفق شدند شخصی که به عنوان پیک موتوری سکه را تحویل گرفته بود، شناسایی کنند و با هماهنگی های قضائی وی را در بیست و دوم مرداد دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی انتقال دهند.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد دستگیر شده که علیرضا نام داشت پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات خود گفت : مدتی است بعنوان پیک موتوری برای خانمی به اسم میترا کار می کنم و در قبال ارائه حق الزحمه که برای هر بار کار یک سکه بهار آزادی بود ارزهای خارجی و مسکوک طلا جابجا می کردم و برای اینکه روزی دستگیر نشوم میترا سیم کارت هایی را برای تماس تهیه می کرد و پس از انجام کار سیم کارت را معدوم می کردم .
 
سرهنگ شریفی با بیان اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه میترا شناسایی شد، افزود: با هماهنگی هی قضائی میترا بیست و سوم مرداد در یک عملیات پلیسی در حوالی خیابان تهران نو دستگیر شد.
 
وی گفت: میترا در بدو ورود به پلیس آگاهی به جرم خود معترف و اظهار داشت : از شاکی سکه نگرفته است و فقط ارز خارجی بوده که چندی پیش شخصی به نام داریوش به بهانه ازدواج با وی آشنا شده و تمام این کار ها نقشه او بوده و در حال حاضر داریوش به یک کشور اروپایی متواری شده است.
 
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت : کارآگاهان ضمن احضار مجدد شاکی از وی تحقیقات مجدد اخذ که مشخص می شود سکه ای به متهمان تحویل نگردیده بلکه ماجرای فروش ارز ( یورو) به متهمان بوده که با گزارش به مرجع قضایی متهمان با صدور قرار قانونی برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری متهم متواری در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی می باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها