سعید نعمت الله بارها ثابت کرده که استاد دیالوگ های خاص است، اما او با اولین سریالی که ساخته است و این شب ها از شبکه سه سیما پخش می شود، لحنی متفاوت از کارهای قبلی اش را تجربه می کند.
کد خبر: ۱۲۷۵۱۲۹
تعداد بازدید : 270

به گزارش جام جم آنلاین، سعید نعمت الله بارها ثابت کرده که استاد دیالوگ های خاص است چه آنوقتی که «زیر هشت» را می نوشت، چه زمانی که با نگارش «مدینه» و «مادرانه» همه را میخکوب داستانش کرد.

اما او با اولین سریالی که ساخته است و این شب ها از شبکه سه سیما پخش می شود، لحنی متفاوت از کارهای قبلی اش را تجربه می کند. حالا که «زمین گرم» در همین ابتدای پخش بیش از آنچه تصور میشد مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است با نادر فلاح بازیگر نقش استوار مرجان گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

انگار نه انگار اولین کارگردانی اش بود

*شاهد پخش سریال «زمین گرم» هستیم، دعوت به همکاری تان برای بازی در نقش «استوار مرجان» چگونه اتفاق افتاد؟
-خب، من در سریال «عقیق» سابقه همکاری با آقای نعمت الله را داشتم. البته در آنجا ایشان فیلمنامه نویس بودند. برای بازی درسریال «سرزمین گرم» هم با توجه به کیفیت خوب متن و محتوای مفیدی که داشت دیگر دلیلی نمی ماند که بخواهم آن را رد کنم.


*خود نقش «استوار مرجان» چه ویژگی ها و جذابیت هایی داشت؟
-استوار، کارکتر چندان اخلاق مداری نیست و بارها تاکید می کند که جز خانواده و به خصوص فرزندانش چیزی برایش مهم نیست. او برای تامین فرزندانش دست به هر کاری می زند و البته در نهایت تاوان این طرز تفکرش را هم می دهد. بالاخره نمی شود هرطور که می خواست زیست و دست به هر کاری زد صرفا به این بهانه که خانواده ام برایم مهم هستند.


*تضادی که این شخصیت با سایر اعضای خانواده اش دارد از کجا ناشی می شود؟
-او تضاد رفتاری و فکری را با تمام اعضای خانواده اش ندارد. استوار دو پسر دارد که نقش هایشان را کامران تفتی و صادق برقه ای بازی می کنند. در طول داستان می بینیم که او یکی از پسرانش را با خود همراه می کند، اما پسر دیگرش که صالح است و با عملکرد پدرش مخالف، راه جداگانه ای را می رود و با این وجود به دلیل حسن اخلاقی که دارد هیچوقت دست از حمایت پدرش برنمی دارد. قصه این سریال بیشتر حالت پدر و پسری دارد.


*معمولا برای بازی در نقش منفی چه نکاتی را در نظر می گیرید؟
-از نظر من نقش منفی وجود ندارد. صرفا اختلاف نگاه است و حالا این اختلاف نگاه متعاقبا شخصیت های مختلفی هم می آفریند. نگاهی که به جهان مثبت می نگرد در زندگی به دنبال خیر است و نگاهی که جهان را جایی برای کسب منافع شخصی اش می بیند دنبال خیر نیست. بنابراین من به عنوان یک بازیگر سعی می کنم که طبق مطالعات و دیده هایم در جامعه لحن و طرز نگاه و حالت راه رفتن و... دیگران را ببینم و طبق دیده هایم شخصیت های مختلف را در بازی اجرا کنم.


*با کامران تفتی و صادق برقعی به عنوان پسرانتان در این سریال چقدر قبل از فیلمبرداری تعامل و همفکری داشتید؟
-با صادق اولین بار بود همبازی می شدم، اما با کامران سالهاست که دوستم. ضمن اینکه با خانم مرجان شیرمحمدی هم که اینجا نقش عروس ام را بر عهده داشت سکانس های مشترک زیادی باهم داشتیم. در طول کار با وجود اینکه فیلمنامه کاملی در اختیارمان بود، اما به ضرورت قبل از هر سکانسی می نشستیم با هم گپ می زدیم برآیند نظراتمان را به کارگردان می گفتیم و در نهایت سعی می کردیم بهترین را جلوی دوربین ببریم.


*سعید نعمت الله فیلمنامه نویسی است که به داشتن وسواس زیاد در کار شهرت دارد. از آنجا که «زمین گرم» اولین کار ایشان به عنوان کارگردان است، سبک کارگردانی، شیوه هدایت بازیگران، نوع دکوپاژ و کلا کارگردانی ایشان را چطور دیدید؟
-سعید سر صحنه بسیار حرفه ای و دقیق بود. به واسطه تسلطی که روی شخصیت ها و متن داشت خیلی دقیق ما را راهنمایی می کرد، در گرفتن پلان ها بسیار وسواس داشت و کلا من هیچ جا احساس نکردم که با یک کارگردان کار اولی روبرو هستم. حتی خاطرم هست در سریال «عقیق» هم که ایشان فیلمنامه نویس بودند بنا به ضرورت به کارگردان، بهرنگ توفیقی کمک می کردندو از فضای کارگردانی چندان دور نبود.


*با پخش این سریال استقبال مخاطبان را چگونه ارزیابی می کنید؟
نمی توان خیلی قطعی پیش بینی کرد. زبانی که این سریال بر اساس آن نوشته شده زبانی است که قبلا هم در کارهای سعید نعمت الله آن را دیده ایم و می دانم که بعضی ها با این نوع زبان و چینش افعال و واژه ها در سریال عادت ندارد. چون فکر می کنند زبانی که بر اساس آن سریال سازی می شود باید زبان روزمره باشد . اما تمام بچه ها هر آنچه در توان داشتند را گذاشتند که سریالی بسازند که وقت مردم با دیدنش به هدر نرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
۰
۰
ممنون سریال خوبیه. بعد مدتها دوباره سریالی ساخته شد که دیدنش را انتخاب می کنیم نه از سر ناچاری.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها