اپل در نیمه دوم سال آینده میلادی از اولین آی‌مک خود مجهز به اپل سیلیکون رونمایی خواهد کرد که از GPU قدرتمند طراحی شده توسط این غول فناوری آمریکایی بهره می‌برد.
کد خبر: ۱۲۷۵۰۴۷

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،این GPU با اسم رمز «Lifuka» در آی‌مک مجهز به اپل سیلیکون مورد استفاده قرار می‌گیرد و TSMC آن را با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید خواهد کرد. اپل سیلیکون در مقایسه با پردازنده‌های اینتل عملکرد بهتری خواهد داشت و همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کند.

طبق گفته یک رسانه چینی، اپل در گذشته در مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل از کارت گرافیک‌های انویدیا یا AMD استفاده کرده، اما منابع داخلی به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل به پشتیبانی از GPUهای AMD در نسخه ۶۴ بیتی سیستم عامل macOS مبتنی بر ARM، پایان می‌دهد.

سیلیکون اپل احتمالا از GPU طراحی شده و توسعه پیدا کرده توسط اپل بهره می‌برد و سال آینده میلادی از راه می‌رسد. مراحل توسعه این GPU به خوبی پیش می‌رود و مانند چیپست A14X، با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید خواهد شد. اپل چندین پردازنده برای کامپیوترهای مک طراحی کرده و GPU جدید عملکرد بهتری در مقایسه با گذشته خواهد داشت.


اپل در کنفرانس WWDC 2020 رسما اعلام کرد که به پردازنده‌های اپل سیلیکون مبتنی بر ARM مهاجرت خواهد کرد و نزدیک به دو سال دیگر، پردازنده‌های اینتل از کامپیوترهای مک حذف خواهند شد. طبق گزارش‌ها، هم اکنون اپل حداقل در حال توسعه ۳ پردازنده مک مبتنی بر چیپست A14 مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ است.

به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ چی کو» اولین مک مجهز به پردازنده اپل سیلیکون، مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی و آی‌مک با طراحی جدید خواهد بود. این دستگاه‌ها در سه ماهه چهارم امسال یا اوایل سال آینده میلادی از راه خواهند رسید.

امروز گزارشی مخالف گفته کو منتشر شده که اولین مک مجهز به پردازنده اپل سیلیکون را یک مک بوک ۱۲ اینچی بسیار سبک با اسم رمز «تونگا» معرفی می‌کند که اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها