استفاده از هدایای تبلیغاتی خلاقانه راهکار موثری در وفادار سازی مشتریان است. برای رسیدن به هدیه تبلیغاتی خلاقانه بهره گیری از محصولات و تولیداتی است که کمتر در این حوزه مورد استفاده می شود. وقتی شما هدایای تبلیغاتی خود را برای مشتری‌تان می‌فرستید؛ آنها در این باره با دوستان، خانواده، همکاران و هر کسی که ممکن باشد صحبت خواهند کرد. و این بهترین اتفاقی است که می‌تواند در حوزه هدایای تبلیغاتی بیوفتد.
کد خبر: ۱۲۷۵۰۱۷
استفاده از هدایای تبلیغاتی خلاقانه راهکار موثری در وفادار سازی مشتریان است. برای رسیدن به هدیه تبلیغاتی خلاقانه بهره گیری از محصولات و تولیداتی است که کمتر در این حوزه مورد استفاده می شود. وقتی شما هدایای تبلیغاتی خود را برای مشتری‌تان می‌فرستید؛ آنها در این باره با دوستان، خانواده، همکاران و هر کسی که ممکن باشد صحبت خواهند کرد. و این بهترین اتفاقی است که می‌تواند در حوزه هدایای تبلیغاتی بیوفتد.
 
یکی از راهکارهای جدید در حوزه هدایای تبلیغاتی استفاده از هنر هنرمندان صنایع دستی کشور است. هنرمندانی که با کمترین امکانات بهترین و فاخرترین محصولات را تولید می‌کنند. یکی دیگر از محاسن جایگزینی محصولات صنایع دستی در صنعت هدایای تبلیغاتی جلوگیری از خروج ارز از کشور است. سالها بخش زیادی از بودجه شرکت‌ها صرف خرید گیفت تبلیغاتی چینی می‌شد.
 
یکی از هنرمندان صنایع دستی که در سالهای اخیر محصولات او در صنعت هدایای تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته خانم پقه است. خدیجه پقه، هنرمند 61 ساله آق قلایی است که داستان زندگی‌اش برای دقایقی محسورتان می‌کند.
 
در ادامه بخشی از صحبت‌های خانم پقه در مورد سالها فعالیتش در حوزه صنایع دستی را بخوانید:
 
-          خدیجه خانم وقتی فقط 7 ساله بوده، در روز عید قربان از روی تاب به زمین می‌افتد و این شکستگی به خاطر نبود امکانات به قطع دست چپش منجر می‌شود. این حادثه مسیر زندگی این بانونی هنرمند را تغییر می‌دهد:
 
مادرم می‌گفت تو نمی‌تونی!
 
-          "مادرم توی بیمارستان گریه می‌کرد که تو دیگه مثل دخترهای مردم نمی‌توانی زندگی کنی"  ناراحت مادرم بودم و روی تخت به او قوت قلب می‌دادم که مادر من از پس زندگی خودم برمیام.
 
-          من تک دختر بودم. مادرم اجازه نمی‌داد یک لیوان آب دست بگیرم. اما من به بهانه بازی در حیاط خانه، یواشکی نخ بر میداشتم و زیر درخت مشغول بافت گلیم شدم، بعد از چند روز یک گلیم کوچک بافتم.
با دست راست و پای چپ گلیم بافی را شروع کردم
 
-          باورشان نمی‌شد، من از پای چپ کمک می‌گرفتم و با یک دست و یک پا، گلیم بافتن یاد گرفتم.
 
به مادرم ثابت کردم که می‌تونم
 
-          "اولین بار که خواستم پشتی ببافم، مادر اجاز نمی‌داد. توی روستا خیلی من را دوست داشتند، به همین خاطر رفتم از نخ فروش روستا نخ نسیه گرفتم، از زن عمویم دار قالی گرفتم و از همسایه‌ها وسایل قالی بافی"
 
-          پانزده روز تمام از خانه بیرون نرفتم تا اولین پشتی‌ام را بافتم. مادرم باور نمی‌کرد، اما من به مادرم ثابت کرده بودم که از پس کارهای خودم برمیام و از بقیه هم بهترم!
 
از همه سریع‌تر بودم
 
-          وقتی فهمیدند که من توان گلیم بافی و قالی بافی و سوزن دوزی دارم، از من می‌خواستند که به بقیه دخترهای روستا کمک کنم. می رفتیم پای دار قالی همسایه‌ها و مسابقه می‌دادیم. من با یک دست و یک پا می بافتم اما آنها را می‌بُردم.
 
با همین یک دست خمیر می‌کردم و نان می‌پختم!
 
-          بعد که ازدواج کردم، همسرم خیلی مهربان و خوب بود، خیلی به من کمک می‌کرد. ما صاحب 3 دختر و 3 پسر شدم. همه کارهای خانه رو خودم می‌کردم. من با یک دست خمیر می‌کردم، نان می‌پختم، آشپزی می‌کردم. همیشه یادم بود که به مادر قول دادم از پس کارهای خودم برمیام.
 
خانم پقه علاوه بر اینکه خودشان را توانمند کرده‌اند، نقش مهمی در توانمند سازی دختران و زنان روستایی داشته است. او اکنون علاوه بر تخصص در حوزه صنایع دستی در حوزه کارآفرینی و هدایای تبلیغاتی نیز یکی از چهره های شناخته شده است که در این خصوص نیز حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.
پانصد نفر را آموزش دادم
 
-          الان کارگاه آموزشی دارم و با کمیته امداد طرف قرارداد هستم. 500 نفر رو که کمیته معرفی کرده آموزش دادم.
 
-          الان که 61 سال دارم هنوز هم کار می‌کنم و قالی می‌بافم و در همه نمایشگاه‌های صنایع دستی هم هستم. تا حالا بیشتر از 100 نمایشگاه رفتم.
 
پول توی خیابان ریخته باید بلد باشی و جمع کنی
 
-          خیلی‌ها دائم غر می‌زنند که کار نداریم، پول نداریم، نمی‌شود، نمی‌تونیم؛ اینها نیست، این آدم‌ها نمی‌خوان کار کنند.
 
-          هرکسی که من رو ببینه میگه، این نمی‌تونه. ولی من تونستم و خیلی کار کردم و الان همه چی دارم.
 
-          مثل سنگ که توی بیابون ریخته، پول هم توی خیابون ریخته؛ هر کسی کار کنه و زحمت بکشه می‌تونه پول‌های روی زمین ریخته رو برداره.
 
·         استفاده از محصولات جذاب این هنرمند در صنعت هدایای تبلیغاتی از یک طرف سبب رشد اقتصاد این گروه می‌شود. از سوی دیگر باعث می‌شود تا هدایای تبلیغاتی شما در میان هدایای شرکت‌های دیگر بیشتر جلب توجه کند. اهمیت هدیه‌ خاطر انگیز که به مشتریانتان می‌دهید را هنگامی متوجه خواهید شد که مشتری، برایتان مشتری می‌آورد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها