مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: هم اکنون ۳۴ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها دپو شده که قاچاقچیان در حال صادرات این کالا به پاکستان هستند.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۸۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی احسان ظفری افزود: طبق راستی آزمایی صورت گرفته از سوی تشکل‌ها 54 هزار تن شیر خشک در کشور موجود بوده که فقط از این میزان20 هزار تن آن مجوز برای صادرات از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده است.
 
وی اضافه کرد: قرار بر این بود برای بقیه شیر خشک دپو شده در قالب کمیته‌ای با حضور تشکل‌های مربوطه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان حمایت تصمیم گیری شود.
 
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: از آن زمان تاکنون دو ماه گذشته، اما
متاسفانه مجوزی برای صادرات این میزان شیر خشک باقی مانده صادر نشده است.
 
وی افزود: این میزان شیرخشک دپو شده موجب سوء استفاده قاچاقچیان شده است.
ظفری ادامه داد: قاچاقچیان بدون پرداخت هیچ گونه عوارضی با قیمت‌های عجیب و غریب این کالا را با پاکستان قاچاق می‌کنند.
 
وی گفت: واحد‌های تولیدی این شیر خشک را با قیمت تمام شده بالا تولید کرده اند که اکنون باید با قیمت‌های پائین‌تر به قاچاقچیان تحویل دهند.
 
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی افزود: منافع این کالا به جیب قاچاقچیان ریخته می‌شود و در برابر آسیب آن متوجه صنعت دامپروری و لبنیات کشور خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: شیر خشک صادراتی به قیمت 35 تا 36 هزار تومان تحویل پاکستان می‌شد، اما در شرایط حاضر قاچاقچیان شیر خشک را به قیمت 22 تا 24 هزار تومان از داخل خریداری و صادر می‌کنند و در عمل سود هنگفتی به جیب می‌زنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها