عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران می گوید مسائل بسیاری رعایت نشد و به همین دلیل سر رسیدن موج سوم اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا محبوب فر در گفت و گویی با خبرنگار ما عنوان کرد: ما در مسئله مدیریت کرونا از سوی دولت شاهد برخی از اغماض ها بودیم و اکنون به خوبی شاهد این هستیم که اغماض ها چگونه اوضاع را بدتر می کند.

دکتر محبوب فر افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد مسائل حیاتی مربوط به کرونا رعایت نشد و نتیجه آن هم فرا رسیدن موج سوم است. زمان دقیقی را نمی توان برای از راه رسیدن موج سوم کرونا تعیین کرد اما پیش بینی می شود در همین ماه مجددا با کارزار پر شدن تخت بیمارستان ها روبرو شویم.

وی ادامه داد: کادر درمانی واقعا فرسوده شده است و همه اینها تقصیر کسانی است که توانایی مدیریت شرایط را ندارند.

این جامعه شناس و اپیدمیست تاکید کرد: بی تدبیری از یک سو و جهش ویروس کرونا از سوی دیگر باعث شیوع شدید ویروس کرونا در کشور شده است. باید فکری اساسی کرد تا پیش از اینکه با یک فاجعه انسانی روبرو شویم.

محبوب فر خاطر نشان کرد: قدرت انتقال ویروس کرونا بسیار بالاست. ما در موج اول با چنین شرایطی مواجه نبودیم. در موج نخست این خود مردم بودند که تمامی مسائل را رعایت می کردند اما اکنون دیگر آن اوضاع وجود ندارد به خصوص اینکه اکنون با مسائل اجتماعی مختلفی هم روبرو هستیم.

وی در پایان گفت: اهمیت کنترل اوضاع در شهریور ماه باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه فکر کنیم پایین آمدن آمار مرگ و میر به معنای خوب شدن اوضاع است توهمی بیش نیست. درباره این توهم بسیاری از همکاران من تاکید می کنند.


بیشتر بخوانید: رایزنی سفیر ایران با مقامات روسیه درباره تولید مشترک واکسن کووید ١٩

                     استروئیدها می توانند با ویروس کرونا مقابله کنند

                     آخرین یافته‌ها درباره عمر ویروس کرونا بر روی سطوح (+جدول)


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها