نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد برخی از کشورهای توسعه یافته به هیچ عنوان عملکرد مناسبی در قبال کنترل پاندمیک نداشته اند.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۰۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، پاندمیک کرونا در سراسر جهان تمامی کشورهای توسعه یافته و نیافته را درگیر خود کرد و همچنان گسترش می یابد.

این ویروس تا امروز 25 میلیون و 386 هزار و 899 نفر را آلوده کرده و علاوه بر آن باعث فوت  850 هزار و 592 نفر شده است. آمریکا، برزیل و هند در راس کشورهایی با بیشترین تعداد ابتلا قرار دارند.

یک موسسه تحقیقاتی مبتنی بر آمار واقع در واشنگتن آمریکا دست به یک نظرسنجی گسترده و یک ماهه در رابطه با مشخص شدن میزان رضایتمندی مردم کشورهای مختلف از دولت های متبوعشان بابت کنترل کرونا زد.

بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی کشورهای بریتانیا و آمریکا که از قطب های مهم اقتصادی و توسعه یافته دنیا هستند بدترین عملکرد را در میان دولت های جهان در رابطه با کنترل پاندمیک کرونا دارند.

نظرسنجی از مردم بریتانیا نشان داد که 54 درصد به شدت از عملکرد دولت تحت هدایت بوریس جانسون برای کنترل کرونا ناراضی هستند.

این رقم برای ایالات متحده آمریکا نارضایتی 52 درصدی را در برمی گیرد.

در رابطه با کشورهای اسپانیا و ژاپن درصد کمتر اما نزدیک به نیم است. در اسپانیا که خود یکی از بزرگ ترین مراکز جهانی کرونا بود میزان نارضایتی مردم 47 درصد است و برای ژاپن 43 درصد.

فرانسوی ها در قبال کنترل کرونا از سوی دولت41 درصد نارضایتی دارند و بلژیکی ها 31 درصد.

اما بهترین کشورها در زمینه کنترل کرونا دانمارک، استرالیا، کانادا، آلمان، هلند و کره جنوبی هستند. میزان رضایت مردم دانمارک از دولت خود 95 درصد است. استرالیایی ها هم به میزان 94 درصد رضایت عمومی بابت کارآمدی دولت این کشور در برابر کنترل همه گیری کرونا دارند. در کانادا، آلمان، هلند و کره جنوبی میزان رضایتمندی مردم به ترتیب 89 درصد، 88 درصد، 87 درصد و 86 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها