محققان پژوهشگاه فناوری استیونز با کشف تفاوت‌های ظریف در نحوه استفاده افراد مبتلا به آلزایمر از زبان، الگوریتمی از هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که بدون نیاز به اسکن گران قیمت یا آزمایش حضوری ، آلزایمر را به درستی تشخیص دهد.
کد خبر: ۱۲۷۴۸۵۵

به گزارش جام جم انلاین به نقل از ایسنا،این نرم افزار نه تنها می‌تواند با بیش از ۹۵ درصد دقت، آلزایمر را با هزینه ناچیز تشخیص دهد؛ بلکه می‌تواند نتیجه گیری خود را توضیح دهد و این ترتیب به پزشکان اجازه ‌دهد تا دقت تشخیص آن را دو بار بررسی کنند.

مدتهاست این نتیجه حاصل شده است که آلزایمر می‌تواند در استفاده از زبان افراد تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به آلزایمر معمولاً اسم‌ها را با ضمایر جایگزین می‌کنند و ممکن است از جملاتی طولانی برای گفتن غیر مستقیم احساسات خود استفاده کنند. برای مثال به جای اینکه بگویند من گرسنه‌ام می‌گویند: در معده‌ام احساس بدی را حس می‌کنم چون چیزی نخورده‌ام.

با طراحی سیستم هوش مصنوعی به راحتی این علائم قابل شناسایی و بررسی هستند.محققان طی این مطالعه قادر به تولید نرم افزاری شدند که نه تنها می‌تواند علائم شناخته شده آلزایمر را به طور دقیق شناسایی کند ، بلکه الگوهای زبانی ظریفی را که قبلاً نادیده گرفته شده بود نیز شناسایی می‌کند.

این سیستم همچنین می‌تواند معیارهای جدیدی را که ممکن است در آینده توسط سایر تیم‌های تحقیقاتی شناسایی شوند، در بر گیرد؛ بنابراین با گذشت زمان دقیق تر می‌شود.

محققان این نرم افزار گفتند: ما سیستم خود را به گونه ای شفاف و خوب طراحی کردیم و اگر محققان دیگر نشانگرهای جدید آلزایمر را شناسایی کنند ، ما می‌توانیم به سادگی آنها را در ساختار سیستم خود اضافه کنیم تا نتایج بهتری نیز بدست آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها