کلاهبرداران اینترنتی این بار طعمه خود را برای کسانی که می‌خواهند مالیات پرداخت کنند، پهن کرده‌اند که در این بین لازم است برای در امان ماندن از نیت سوء استفاده‌گری این افراد با روش‌های معتبر پرداخت مالیات آشنا شد.
کد خبر: ۱۲۷۴۸۲۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پیشرفت‌های فناوری و اطلاعات به خصوص گسترش فضای سایبر، در کنار محسنات خود یکسری دردسرها نیز برای افراد به همراه آورد که یکی از آن‌ها ظهور سودجویانی بود که به روش‌های مختلف از بستر اینترنت برای سوءاستفاده قرار دادن مردم استفاده می‌کنند و جرائم مالی، برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداران اینترنتی از جمله پرتکرارترین جرائم در حوزه فضای مجازی اعلام شده است.

این روزها گفته می‌شود که مالیات برای کلاهبرداران اینترنتی جذابیت پیدا کرده و سعی می‌کنند با هدف فیشینگ و کلاهبرداری از مشتریان وب سایت‌های معتبر داخلی همچون دیوار، شیپور و غیره پس از ثبت آگهی و پرداخت هزینه جهت ارتقای نوع نمایش آگهی به منظور تسریع در فروش، با دستیابی به تلفن انتشار دهنده آگهی و ارسال پیامکی به همراه لوگو و نام وب سایت به وی، اعلام می‌کنند که در صورت عدم پرداخت مبلغی تحت عنوان مالیات، آگهی ثبت شده از روی وب سایت مذکور حذف می‌شود.

همچنین، برخی از این وب سایت‌های جعلی، با عناوینی همچون پرداخت مالیات، افراد را به سایت‌های مختلف با هدف کلاهبرداری هدایت و پس از به دست آوردن اطلاعات حساب آن‌ها، مبلغی را تحت عنوان مالیات از حساب افراد کسر می‌کنند.

در این راستا، مسئولان سازمان مالیاتی از تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن اینگونه موارد خبر داده‌اند و به مردم هشدار داده‌اند تا تنها از طریق روش‌های معتبر به پرداخت مالیات خود اقدام کنند. در این بین، لازم است روش‌های معتبر پرداخت مالیات را دانست.

گفتنی است؛ پیش از شیوع ویروس کرونا، می‌توانستیم از طریق درگاه‌های رسمی و انحصاری دریافت مالیات از قبیل دستگاه‌های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی یا با مراجعه به شعب بانک‌ها مالیات متعلقه را پرداخت کرد. درحالیکه در حال حاضر هم می‌توان از این راه‌های ذکر شده در بالا، اقدام به پرداخت مالیات کرد اما در راستای ترجیح و اولویت دادن به حفظ فاصله فیزیکی و دوری از ایجاد تجمع، بهتر است از طریق درگاه‌های الکترونیکی اینترنتی سازمان به نشانی (tax.gov.ir) مراجعه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها