اکنون همگی می‌دانیم که نمایش پنجره‌ها با زوایای گرد شده یکی از قابلیت‌های آینده سیستم‌عامل ویندوز به‌شمار می‌رود. مایکروسافت نیز بارها از الگوهای طراحی مشابه رونمایی کرده است. اکنون این مشخصه ظاهری جدید در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ویندوز به‌کار گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۹۸

به گزارش جام جم انلاین به نقل از آی تی رسان ،وبسایت WindowsLatest گزارش می‌دهد که فرامین کنترلی رابط کاربری در اپلیکیشن‌هایی نظیر فوتوز (Photos) یا ماشین‌حساب (Calculator) زوایای تیز پنجره‌ها را به سرعت از بین می‌برند.

 

چنین اقدامی احتمالا از پیاده‌سازی فرامین کنترلی WinUI در اپلیکیشن‌ها ناشی می‌شود. مایکروسافت نیز به منظور تسهیل تجربه تعامل کاربران با الگوی طراحی Fluent design توسعه‌دهندگان را به استفاده از این فرامین تشویق می‌کند.

 

تاکنون این تغییر به پوسته اصلی سیستم‌عامل ویندوز نفوذ نکرده است؛ اما با توجه به تصاویر اسکرین‌شات پیش‌تر منتشر شده توسط مایکروسافت (همانند نمونه فوق) و شواهد مربوط به مشخصه‌های WinUIOnDesktop، WinUIDesktopActionCenter و WinUIDesktopStartMenu به‌نظر می‌رسد که چنین تغییری به تدریج در بدنه ویندوز نیز اعمال خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها