ورژن‌های اروپایی و خاورمیانه‌ای اسمارت‌فون گلکسی S21 (گلکسی S30) سامسونگ احتمالا با تراشه بومی اگزینوس 1000 روانه بازار خواهند شد. طی سالیان اخیر شاهد افزایش شکاف میان تراشه‌های ساخت کمپانی کوالکام و نمونه‌های سامسونگی بودیم و به گفته یک خبرچین معتبر با نام Ice Universe این داستان در سال 2021 نیز تفاوت فاحشی را تجربه نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۸۶

به گزارش جام جم انلاین به نقل از آی تی رسان ،به گفته Ice Universe تراشه اسنپ‌دراگون 875 نه‌تنها مجهز به CPU سریع‌تری است؛ بلکه این نیمه‌هادی در زمینه توان پردازنده گرافیکی نیز برتر ظاهر خواهد شد. همچنین توئیت منتشر شده توسط این شخص خاطرنشان می‌کند که تراشه اگزینوس 1000 فاقد پردازنده گرافیکی رادون شرکت AMD خواهد بود. کمپانی‌های سامسونگ و AMD همکاری‌ چندین ساله خود را در سال 2019 آغاز کردند و بر اساس پیش‌بینی اکثر کارشناسان قرار بود پردازنده مورد استفاده در اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سامسونگ از فناوری AMD بهره‌برداری نماید.

اطلاعات بنچمارک منتشر شده در چند ماه گذشته نشان داد که نخستین GPU سفارشی تولید شده برای سامسونگ در مقایسه با پردازنده گرافیکی مورد استفاده در تراشه اسنپ‌دراگون 865 حدودا 3 برابر قدرتمندتر خواهد بود. اگرچه این پدیده یقینا امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد؛ اما Ice Universe ادعا می‌کند که تراشه‌های اگزینوس تا سال 2022 از GPUهای ساخت AMD بهره‌برداری نخواهند کرد؛ موضوعی که در کوتاه‌مدت به هیچ عنوان برای طرفداران سامسونگ امیدوارکننده نخواهد بود.

این اظهارات بدان معناست که تراشه اگزینوس 1000 کماکان از پردازنده‌ گرافیکی Mali استفاده خواهد کرد. کارآیی این GPU با پردازنده گرافیکی آدرنو کمپانی کوالکام برابری نمی‌کند. بعلاوه این پردازنده با مشکلات افزایش دما حین کاربری سنگین مواجه است. جنبه امیدوارکننده اظهارات Ice Universe این است که به عقیده وی در سال 2021 شکاف میان تراشه پرچم‌دار کوالکام و نیمه‌هادی برتر سامسونگ کاهش خواهد یافت.

همان‌طور که نشریه Business Korea نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرده، سامسونگ راهبرد خود برای توسعه مستقل و انحصاری یک اسمارت‌فون را پشت سر گذاشته و در عوض برای تولید یک پردازنده جدید مبتنی بر برنامه سفارشی Coretex-X با کمپانی ARM همکاری نموده است. سامسونگ پیش‌تر برای طراحی CPUهای اختصاصی خود اقدام به خریداری معماری‌ مجموعه دستورالعمل‌ها موسوم به ISA نمود.

در حال حاضر پیرامون تراشه اگزینوس 1000 جزئیات چندانی اعلام نشده است و اکنون صرفا می‌دانیم که این تراشه احتمالا همانند اسنپ‌دراگون 875 با لیتوگرافی 5 نانومتری تولید خواهد شد. همچنین Ice Universe ادعا می‌کند که بهره‌وری انرژی این تراشه در مقایسه با پردازنده اگزینوس 990 به‌کارگیری شده در سری گلکسی S20 به‌مراتب بالاتر خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها صرفا اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا مجهز به تراشه اگزینوس 1000 خواهد بود

بر اساس گزارشات پیشین تنها پیشرفته‌ترین هندست سری گلکسی S21 از تراشه اگزینوس 1000 بهره‌برداری خواهد کرد. توان پردازشی 2 هندست دیگر احتمالا از طریق تراشه اگزینوس 992 تامین خواهد شد. گمانه‌زنی‌های پیشین از معرفی این تراشه همراه با اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 حکایت داشتند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها