بزرگترین زمین لرزه هفته گذشته در خنج استان فارس با بزرگای ۴.۵ رخ داد و بیشترین زمینلرزه‌ها در استان کرمانشاه ثبت شد.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۵۳

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در هفته گذشته بیشترین زمین لرزه‌ها در قصرشیرین استان کرمانشاه رخ داد، به گونه‌ای که ۳ زلزله با بزرگای ۳.۱ تا ۳.۹ را تجربه کرد، علاوه بر آن بزرگترین زلزله‌ها نیز در خنج استان فارس با بزرگای ۴.۵ رخ داد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول شهریور

در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای با بزرگای ۳.۹ در عمق ۲۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۸ کیلومتری سرگز و ۴۸ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۳۲ کیلومتری فاریاب استان کرمان گزارش شد.

در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه ۲ شهریور

قصرشیرین استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری قصر شیرین، ۳۲ کیلومتری ازگله و ۳۷ کیلومتری سرپل ذهاب این استان به ثبت رسید. زلزله ۳.۳ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در سپید دشت استان لرستان زلزله ۲.۹، در جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۵ و در بانه استان کردستان زلزله ۲.۸ رخ داد.

دوشنبه ۳ شهریور

قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد.

در خورموج استان بوشهر زلزله ۲.۹، در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، در تازه کند استان اردبیل زلزله ۲.۹ و در لالی استان خوزستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

آرین‌شهر استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۶ کیلومتری آرین شهر، ۳۳ کیلومتری قائن و ۵۰ کیلومتری نیمبلوک این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

سه‎شنبه ۴ شهریور

در عماده استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۷ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۱۰ کیلومتری عماده، ۲۵ کیلومتری بیرم و ۲۸ کیلومتری اهل این استان گزارش شد.

خوسف استان خراسان جنوبی بعد از یک زلزله به بزرگای ۲.۶، زلزله دیگری با بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد. این زلزله در رومرکز ۳۸ کیلومتری خوسف، ۵۷ کیلومتری بیرجند و ۶۱ کیلومتری آرین شهر این استان گزارش شد.

خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ را تجربه کرد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری خنج، ۲۴ کیلومتری محمله و ۳۱ کیلومتری علامرودشت این استان گزارش شد. دو زلزله ۲.۸ و ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

محمله استان فارس نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری محمله، ۲۶ کیلومتری خنج و ۲۶ کیلومتری علامرودشت این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در لار استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

چهارشنبه ۵ شهریور

در دوبرجی استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون رومرکز آن در ۱۰ کیلومتری دوبرجی، ۲۹ کیلومتری رستاق و ۴۶ کیلومتری درز این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۵ و در امیریه استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.

بندرگناوه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در یک کیلومتری بندر گناوه، ۱۴ کیلومتری بندر ریگ و ۳۹ کیلومتری امام حسن گزارش شد.

قصرشیرین استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری لرزید.

پنج‌شنبه ۶ شهریور

در خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، در نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۵ رخ داد. محمود آباد استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۷ کیلومتری محمود آباد، ۱۲ کیلومتری سرخرود و ۱۶ کیلومتری آمل این استان گزارش شد.

قصرشیرین استان کرمانشاه زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد.

جغتای استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز آن در ۲۳ کیلومتری جغتای، ۳۲ کیلومتری داورزن و ۳۲ کیلومتری ریواده این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

جمعه ۷ شهریور

در رویدر استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۶ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری رویدر، ۴۱ کیلومتری فین و ۴۸ کیلومتری بندر خمیر این استان بوده است.

در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ و در فشم استان تهران زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

در گمیش تپه استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری گمیش تپه، ۳۹ کیلومتری سیمین شهر و ۴۸ کیلومتری بندر ترکمن این استان رخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها