رئیس‌جمهور آمریکا ضمن شورشی و غارتگر خواندن معترضان ضد نژادپرستی در پورتلند، تهدید کرد مانند شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین، به این شهر هم یک بار دیگر نیروهای گارد ملی و فدرال را برای سرکوب معترضان اعزام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن شورشی و غارتگر خواندن معترضان ضد نژادپرستی در پورتلند، آن‌ها را تهدید کرد.

ترامپ در توییتی نوشت: اگر شهردار بی‌کفایت پورتلند، تد ویلر، کنترل شهرش را در دست نگیرد و مانع آنارشیست‌ها، آشوبگرها، شورشی‌ها و غارتگران نشود و خطرات بزرگی برای مردم بی‌گناه ایجاد کند، ما وارد می‌شویم و اوضاع را به گونه‌ای که ۱۰۰ روز پیش باید به آن رسیدگی می‌شد، در دست می‌گیریم.

او پیش از آن هم با اشاره به اعزام نیروهای گارد ملی و فدرال برای سرکوب معترضان در ویسکانسین، در توییتی نوشت، موفقیت: از زمانی که گارد ملی دو روز قبل به کنوشا، ویسکانسین اعزام شد خشونت بیشتری رخ نداده، حتی یک مسئله کوچک هم نبوده. وقتی که به طور قانونی از سوی مقامات محلی خواسته شد، دولت فدرال وارد عمل می‌شود و سریع موفق خواهد شد. گوشی می‌کنی پورتلند؟

از بیست و پنجم ماه مه، در پی کشته شدن یک سیاهپوست آمریکایی به نام «جورج فلوید»، اعتراضات در شهر پورتلند و دیگر شهر‌های آمریکا شکل گرفت. این در حالی بود که اعتراضات شهر پورتلند به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت. در نهایت انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند.

در حالی که اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان همچنان در پورتلند ادامه داشت، روز دوشنبه هفته جاری ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی را نشان می‌داد که وقتی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند. این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی هم بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل شود.

دولت ترامپ در واکنش، با استفاده از روش‌های پیشین خود برای سرکوب اعتراضات، حدود یکهزار نیروی گارد ملی و بیش از ۲۰۰ مأمور فدرال را برای مقابله با معترضان به شهر کنوشا اعزام کرد.

«کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ تمامی اشکال خشونت را محکوم می‌کند و معتقد است که ما باید تمامی مردم‌ آمریکا را در مقابل هرج و مرج و بی‌قانونی محافظت کنیم».

وی سپس در توجیه اقدام آمریکا در اعزام صدها نیروی گارد ملی آمریکا به کنوشا ویسکانسین گفت: «به این دلیل است که ما فرمانداران دموکرات را ترغیب می‌کنیم تا به منظور تقویت تلاش‌های نیروهای امنیتی محلی، درخواست اعزام گارد ملی و نیروهای امنیتی فدرال را مطرح کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
۰
۰
داداش هر جای دنیا اگه ملتها علیه حکومتها اعتراض کنن ، دولتها انگ شورشی به اونا میزنن !!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها