روسیه برخلاف آمریکا و بریتانیا، برنامه‌ای برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات 5G هواوی ندارد و برای توسعه شبکه 5G با این غول فناوری چینی همکاری می‌کند.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۴۱

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،وزیر امور خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف» از آمادگی مقامات مسکو برای همکاری با چین و هواوی برای توسعه فناوری 5G خبر داده است. لاوروف در گذشته اعلام کرده بود که جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین به نفع روسیه نخواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه ماه گذشته میلادی در یک جلسه آنلاین به این موضوع اشاره کرده بود که تشدید تنش‌ها میان دولت واشنگتن و پکن به نفع این کشور، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر نخواهد بود و برای بهبود روابط میان این دو غول اقتصادی جهان، ابراز امیدواری کرده بود.

هواوی
پشتیبانی روسیه از هواوی درست زمانی مطرح شده که بسیاری از اقتصادهای بزرگ همکاری خود با این غول فناوری چینی را متوقف کرده‌اند. پس از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، کشورهایی مانند استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بریتانیا استفاده از تجهیزات این کمپانی برای توسعه زیرساخت شبکه 5G را ممنوع کردند و این احتمال وجود دارد که در آینده هند نیز دست به چنین کاری بزند.

دولت ترامپ بر این موضوع اصرار دارد که تجهیزات هواوی باعث دسترسی دولت پکن به اطلاعات کاربران می‌شود، البته این شرکت تا به امروز تمام این ادعاها را تکذیب کرده. در حالی که آمریکا استفاده از تجهیزات هواوی را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند، روسیه دیدگاه دیگری دارد و می‌خواهد با این شرکت برای توسعه زیرساخت‌های 5G همکاری کند.

دولت ترامپ علاوه بر تجهیزات 5G هواوی، هرگونه همکاری میان این شرکت و کمپانی‌های آمریکایی را ممنوع کرده و البته اگر یک برند خارجی در حال استفاده از فناوری‌های آمریکایی باشد نیز نمی‌تواند با هواوی همکاری کند. دولت واشنگتن اخیرا فشارها علیه غول فناوری چینی را افزایش داده و چندین زیرمجموعه آن را تحریم کرده که نتیجه آن، عدم دسترسی به چیپ و همچنین قطع تولید تراشه‌های کرین خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها